Az igaz, hogy az új dízelekkel már szinte nem is lehet spórolni, mert olyan drága szervizelni őket?
Ez így azért nem igaz. Akkor halnak meg 150 000-nél, ha 300-ról van visszatekerve az óra. Egy kéttömegű lendkerék - ha nem gyilkolják az autót - simán elmegy 250-300 000km-t. Normális gázolajat tankolva az injektorok és a nagynyomású szivattyú is kibír jóval több mint 200 000km-t ( persze van amikor nem, ilyen is előfordul néha).
Ha csak 2 literrel eszik kevesebbet a dízel, az 430-as gázolajjal számolva 200 000km-en 1 720 000 forint megtakarítás. Ennek a feléből kijön a kéttömegű kuplungszerkezettel együtt, 4 injektor, 1 turbó és egy nagynyomású szivattyú csere. A FELÉBŐL!
Vannak olyan esetek viszont, ahol a fogyasztáskülönbség akár 3 liter is lehet. Azért 200k km-en megspórolni 2,5 miskát az már nem rossz.
Ezek új autó esetén értendők.
Ja, de mindenki azt számolja, hogy a dizelre mennyit kell költeni, a benzinest pedig úgy számolják, hogy csak üzemanyag kell bele, szervizbe nem is kell vinni. Pedig kell költeni egy benzinesre is, nem is keveset. Pláne az új autóknál, ahol a benzineseken is van már jó drága turbó, spéci injektor, és kettős tömegű lendkerék. Ja, és ezek meg is halnak 150.000-nél, mig a dizelen ezek minimum 300.000-ret birnak.
Akkor miről is beszélünk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!