Parkolásnál árt ha nem egyenesen áll a kormányzott kerék, hanem elfordítva?
Hát igazából ha nem függőlegesen áll a kerék a talajhoz képest (soklengőkaros Merci, kitekert kormánnyal), akkor lehet hogy a tartós tárolás (pl fél év) alatt az elsőgumik tönkremennek (ütnek, kidudorodnak).
De eleve a tartós tárolás nem egészséges a gumiknak a kocsi alatt. Már az is sokat segít ha havonta meg van járatva a kocsi, vagy legalább egy fél méterrel odébb van tolva.
Gumifüggő (és terhelés, meg nyomás) hogy mennyire nyomódik szét állásában.
a szervóolaj felforr nem? ha működés közben teljesen be van tekerve a kormánykerék hosszú ideig.
de a kérdésem a futóműre és a gumikra vonatkozott, álló állapotban, ill. ha egy járókelő buckalakó elhalad mellette és belerúg egy elfordított kerékben, nagyobb kárt tud-e ezzel kozni, mintha egyenesen álló első kerékbe rúgott volna?
Ha 30-al átmész egy kavicson az sem tesz kárt. Akkor egy 100 méternyi makadám út után lehetne garnitúrát cserélni. A futófelület eleve 2x vastagabb mint a fala a guminak. Mikor lehet mégis baja? Ha nagy sebességgel felmész egy magas járdaszegélyre, éles kőre, mély kátyúba, mert akkor elszakadhatnak a gumiban levő erősítő zsinegek, amitől a kopás egyenetlen lesz és defekt is könnyebben előfordulhat, illetve szitálás. (ráadásul még a felni is megsínyli esetleg). A másik kárt azzal teheted, hogy abs nélkül fékezve, blokkolt keréknél felforrósodik a gumi, amitől azon a részen megnyúlik és egyenetlen járást eredményez.
Parkolásnál inkább jobb, hogy a kitekert kerék gumija védi a kocsi fényezését egy esetleges biciklistől, rokkantkocsitól stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!