Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóban az EGR-szelep lehet a...

Valóban az EGR-szelep lehet a hibás?

Figyelt kérdés

VW Polo 1.4, benzin, 100 LE, 2002-es.

EGR-szelep hibát jelez. Szerelő valamit bütykölt vele, hogy átmenjen a műszakin. Minden jó volt, szépen gyorsult, fürge volt. 20 km megtétele után 90-es sebességnél rándult egy nagyot, fordulatszámmérő 3000-ről le 1500-ra, majd vissza, 10 mp-cel később hibalámpa újra világít.

Ugyanez az autó többször eljátszotta már, hogy 50-es sebességnél rángat, majd pirosan villog a motorolaj lámpa. Leállok, olajszintet nézem, szinte tele van.

Volt-e már valakinek hasonló problémája, vagy hozzáértő esetleg lát-e összefüggést a két dolog között?

Köszönöm a segítséget!


2013. aug. 28. 11:15
 1/4 anonim ***** válasza:

"olajszintet nézem, szinte tele van."

Ez kapásból probléma... Jelzés alatt, illetve fölött kell lennie!


Az EGR szelep (kipufogógáz-visszavezető szelep) meghibásodása valóban lassíthatja az autót. De nem holmi Pali bácsihoz kéne' vinni az autót, hanem egy normális szervizbe. Ha ilyen nincs, akkor márkaszerviz. Magadat büntete egy olcsó, de igénytelen, semmit nem érő szerelővel.

2013. aug. 28. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

először is, köszi a gyors választ.

aztán: jó, értelem szerűen a két jelzés között van az olajszint, de a szinte tele van kifejezéssel arra akartam utalni, hogy az olajmennyiség nem indokolta a jelzés kivillanását.

egyébként két különböző szerelőnél voltam, mindkettő megyeszékhelyen dolgozik, fullos berendezésekkel és vizsgaállomásként is működnek.

természetesen a válasz az, hogy ki kell cserélni a szelepet, ami 25-30-tól kezdődik, a használtnál meg senki nem garantálja, hogy nem fog idő előtt meghibásodni.

kérdésem úgy szólt, hogy vajon tapasztalt-e már valaki hasonlót és lehet-e összefüggés a két jelenség között?

meg persze az érdekelne, hogy vajon, ha kicserélem az egr-szelepet, akkor a rángatás is megszűnik, vagy az már egy különálló probléma?

2013. aug. 28. 13:11
 3/4 anonim ***** válasza:
Lehet olajpumpa is, de lehet más is. Az EGR szelep nem feltétlenül 25-30 ezer, bontóból vehetsz olcsóbban. Nem garantált, hogy sokáig jó lesz, de az új sem biztos. Egy normális szerelőhöz add be, hogy csinálja meg, a végén fizetsz. Attól, hogy megyeszékhelyi szervizben dolgozik, egyáltalán nem biztos, hogy jól végzi a munkáját!
2013. aug. 28. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Tudni kellene,hogy milyen meghajtasa van a szelepnek,pneumatikus vagy elektromagneses . Az esetek 99%-aban siman eleg egy takaritas is neki (ha a mukodteto mechanizmus jo) . A lekormolodas miatt meg szoktak akadni, opel astraban levot nagyon sokat javitottam - sziplan ultrahangos mosoban atmosva jo lett.
2013. aug. 28. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!