Azt akarom megtudni, hogy a sima DOHC és a DOHC V-tech motorok között mi a különbség? És a GT-R előjelzés mit takar?
A V-Tech egy ritka nyálas fiúzenekar volt, hála az égnek már nem borzolják az emberek idegeit. Amire te gondolsz, az a VTEC. A "mezei" DOHC motorokban két vezérműtengely dolgozik a hengerfejben: az egyik a szívó-, a másik a kipufogószelepeket vezérli. Hengerenként két- és négyszelepes motort is lehet készíteni ilyen elrendezéssel. A VTEC a Honda változó szelepvezérlési rendszere. Van neki egy határfordulata, ez alatt hengerenként két szelep működik (értelemszerűen egy szívó és egy kipufogó), fölötte a másik két szelep is elkezd dolgozni. Így alacsony fordulaton is gyors a gázáramlás, jó a henger töltése, illetve nem emészti fel az energiát a +2 szelep mozgatása.
A GT-R előjelzés meg azt takarja, amire a gyártó gondol. A legismertebb alkalmazása a Nissanhoz kötődik: a Skyline GT-R és a mostani GT-R az, ami a legtöbb embernek eszébe jut erről a három betűről. Az elnevezés azonban nem tőlük, hanem az itthon ismeretlen Prince nevű márkától származik, akik a Skyline nevű autójukból (ez még nem az a Skyline, de az lett belőle) árultak GT-B, azaz Gran Tourismo Berlinetta és GT-R, azaz Gran Tourismo Racing kivitelt. Aztán a Prince gyár beolvadt a Nissan-Datsunba, a Gloria és a Skyline pedig onnantól Nissan-típusok voltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!