Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diesel vs. Benzin! Melyik a jobb?

Diesel vs. Benzin! Melyik a jobb?

Figyelt kérdés
Olyanok véleménye érdekelne, akiknek huzamosabb ideig volt mind2 motorfajtából, hogy melyiket kedvelte jobban és miért? Milyen előnyök és hátrányok vannak?

2013. aug. 24. 12:26
1 2
 1/15 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

A dízel olcsóbb (volt), most nem is tudom, hogy áll a gázolaj ára.

Viszont nagy hidegben megdermedt a gázolaj - ma már vannak dermedésgátló adalékok is.

A dízel lustább, de nagyobb erejű motor.

Jobban szerettem, mint a benzinest.

2013. aug. 24. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
77%
Hát ez így elég hülye kérdés. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Azt, hogy jobb, csak a CNG-ről merném kijelenteni, ezekkel szemben, mert szerintem az a legtutibb megoldás manapság, csak nem széleskörűen elérhető. De akkor térjünk vissza a diesel vs. benzin csatához. Régen a benzinre több hangsúlyt fektettek, de ma már talán a diesel egy picike lépéselőnyben van. A modern benzinesek annyira bonyolultak lettek, hogy semmivel nem olcsóbb a szervizelése, mint egy dieselé - sőt, pl. a csúcs-technikájú benzinesek némelyikében ugyanúgy keletkezhet korom, mint a régi dieselekben. Diesel egyre inkább alkalmasabb a hétköznapi használatra, egy bizonyos méret felett kedvezőbb tulajdonsgáokkal bír az autóban. Kijön a nyomatéka, vontatásra és tehercipelésre is alkalmasabb. A benzin viszont gyakran simábban jár, csak én személy szerint úgy vagyok vele, hogy ha amolyan öreguras túrakocsinak kell, akkor LPG-t bele, ha meg a motorerő miatt akarok benzint, akkor etanol. De ez egyéni vélemény. Kisautós méretben talán a benzin még jobb, de ahogy mennek össze a dieselek is, egyre inkább veszélyben van ott is ez a pozíciójuk. Egy-két évtizede még egy kicsikocsiba is 1700-1900 köbcentis dieseleket szereltek, ma már 1300-1400 köbcentis motorok is nagyon fürgék.
2013. aug. 24. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
76%

Szerintem általánosságban nem lehet kijelenteni, hogy melyik a jobb. Függ az autó korától, a bánásmódtól, a tankolt üzemagyagtól, a szerviztörténettől stb stb stb...


Annak van csak értelme, hogy két azonos modellt vagy azonos kategóriába tartozó modellt kiragadjunk, számolgassunk és majd kapunk valami eredményt.

Olyan kérdésnél, hogy " Melyet vegyem újonnan VW Passat X felszereltséggel 150LE dízel vagy 150LE benzines, ilyen meg ilyen módon/távon használnám.... " na ebben a formában már van értelme.


A feltett kérdéshez viszont csak trollkodás, meg rengeteg legenda, szakmailag 0 értékű hozzászólás fog érkezni....

2013. aug. 24. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Én csak egy dolgot nem szeretek a dízelben, az pedig, hogy nem fűt. Télen elég sok idő, mire kellemes lesz a kocsiban. Ettől függetlenül mind a benzines, mind a dízeles kocsikkal meg vagyok.
2013. aug. 24. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

No...egyszerű ez ám, mint a faék.


Ha általában hosszú távokra használod a kocsit, akkor diesel. Ha rövid, főleg városi távokra, akkor a benzines.


Miért:


A diesel ugye sokkal lassabban melegszik fel, mint a benzines. Kb.5x lassabban. Ha városban használod, főleg télen előfordul, hogy megérkezel a célállomásra az előtt, hogy a kocsid elérte volna az üzemi hőfokot. A Diesel-nek, főlega turbósnak a legnagyobb ellensége a hideg motor. Az meg fogja ölni, és akkor sokba fog kerülni.

Ha viszont hosszú távra mész vele sokat, akkor természetesen megéri a kevesebb fogyasztás és a nyomatékosabb motor miatt.


A benzin pont az ellenkezője. Persze ott is lehet venni turbós, nyomatékos motort, de ez már egy másik kérdés...

Szóval a benzin hamar melegszik, a városi forgalom kevésbé árt neki.

2013. aug. 24. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

4-es : modern dizelekben mar van komoly futes. Vagy gazolajos kalyha,vagy elektromos(izzitogyertyas) vizkor melegites. 10 eves Passatom -17 fokos ejszakai allas utan 2-3 perc jaratas utan mar meleg levegot fuj.


En egy voksot tennek a dizel mellett : nagyobb energiaju uzemanyag,hatekonyabban eg el, eppen ezert kevesebb kell belole a motornak . Es persze egy turbodizel nyomateka .. :)

2013. aug. 24. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
És igaz az, hogy a diesel olyan, hogy nem kell neki se akkumulátor, se generátor, ha már megy a motor?
2013. aug. 24. 18:39
 8/15 anonim ***** válasza:
A regi full mechanikus dizelek talan .. De a modernek tobb helyen is zabalnak aramot . Kell a motorovezerlonek,a befecskendezoknek es meg az izzitogyertyaknak is (hiszen menet kozben is izzit pl.motorfek hosszabb hasznalata kozben)
2013. aug. 24. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

# 6


12 millióért vettem Grand Espace-t, és nem tudja... Nem tudtam, hogy ilyen kell egy dízelbe... Sőt, hogy egyáltalán van ilyen.:) 10km után lesz elfogadható a hőmérséklet számomra. Mindegy ez legyen a legnagyobb baj.

2013. aug. 24. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

#9: egy ilyen alkatreszrol van szo : [link]


Harom izzitogyertya van benne,a generator szabad kapacitasanak fuggvenyeben kapcsolgat 1,2 vagy mindharmat es pillanatok alatt kepes uzemi hofokra melegiteni a vasat . A vw 1998-tol alkalmazza a tdi motorjaiban ( lehet,hogy mar korabban is tettek egy-ket tipusba) - amiben pedig nem ilyen van,azokban kisegito allofutes(gazolajos)

2013. aug. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!