Olajcsere periódus kitolható?
Az autóm ereszti az olajat, nem túl sokat, de egy 4000km alatt 1 liter elfogy.
Na a kérdés az lenne, hogy ha mindig töltöm utána, akkor azzal folyamatosan friss olajat kap, mert a régi használt elég, így a 15.000km-es olajcsere eltolható mondjuk 20.000-e?
hát mindig kerül bele friss olaj, de az keveredik is a régivel ami marad benne, de viszont a fémreszelékek benne maradnak és smirgli papír szerűen csiszolják a blokk belsejét, és megnő a kopása.
a legegyszerűbb ha megszünteted az olajszivárgást, és rendesen cserélgeted az olajat benne!
de a régi fémreszelékes fáradt olaj mindig elég belőle, 1 liter régi rossz olaj helyébe töltök 1L frisset
am elég olcsó kocsi volt, motorja is kivan már picit, nem hiszem h érdemes lenne motorgenerált csinálni, ha eszi az olajt, majd utántöltöm
GM félszintetikus olaj 5000ft/5L
"...akkor azzal folyamatosan friss olajat kap, mert a régi használt elég..."
Tipikusan hibás okoskodás. Az olajat nem azért kell cserélni, mert elfárad és romlik a kenőképessége. Persze, érezhető romlás ezen a téren, a nyírás sokat árt neki, de a gyári csereperiódus végére is elég jó marad a kenő- és hűtőképessége, nem ez indokolja a cserét.
Az indok sokkal inkább a szennyeződések jelenléte. Azért kell 10-15.000 km-enként vagy ritkábban cserélni az olajat, mert addigra telítődik fémszemcsékkel, korommal, beleoldott üzemanyaggal és egyéb, oda nem való szennyeződésekkel. Ekkora út befutása után az olaj már nem tud elegendő új szennyeződést felvenni és a régit sem tudja örökké oldatban lebegtetni - ezért kell egy év után futásteljesítménytől függetlenül olajat cserélni, megelőzve, hogy a leülepedett szemét kárt okozzon.
Éppen ezért hiába "frissíted" az olajat, azzal nem tudod megnyújtani az élettartamát. 15.000 km alatt ugyanúgy telítődik szennyeződéssel, ami nem ég el az olajjal együtt. Hiába töltesz rá friss olajat, a kosz attól még ottmarad.
Persze, tudom, ha eszi az olajat, épp elég 4.000 km-enként rátölteni, nem akarsz még 15.000-enként cserélni is, mert az már úgy sok. Nos, rövid távon nem lesz belőle gond. Csak majd ne csodálkozz, ha 120-150.000 km után mindenféle érdekes hibát fog produkálni az autó, olajsár lesz a szelepfedél alatt, a kelleténél nagyobb kopás mutatkozik itt-ott. Ez esetben nem a motort kell ipari hulladéknak minősíteni (általában ez szokott történni), hanem el kell könyvelni, hogy ez a kopott motor és a túl hosszú olajcsere-periódus ára.
A lényeg, hogy szūrõt nem tudsz cserélni olajcsere nélkül, viszont szürõcsere nélkül nem ér az egész semmit.
Volt egy ismerõsõm, õ 15e km után beletöltött egy üveg Prolongot, aztàn használta tovàbb 20e km-ig. Ezt eljátazotta háromszor, aztán besūlt a motor. "Sz@r francia" - ennyit tanult a dologból...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!