Hengerfej vagy véletlen?
Két napja vettünk egy 2001 1.8-as picassot. A próbaúton minden rendben volt. Tudom, hogy az én hibám, légyszi ne erre írjatok. Szóval f..sz voltam és nem néztem meg a motort normálisan. Szóval tegnap kijött egy szerelő, (Angliából hazautazás előtti rutinvizsgálatnak indult). Kérte, hogy inditsam be a motort, de mire a kulcshoz értem, mondta, hogy NEEEE, meg ne próbáljam mert hengerfejes a motor. Húúú. Mondta, hogy motorcsere. Ismételten nem értek a kocsikhoz. Sajnos meg kellett volna néznem az olajat hütővizet....sajnos egyikből sincs benne túl sok. Amiből a szaki rájött a dologra, az a rozsdás nívópálca. De a legaljától a legtetejéig rozsdás. Hazafele úton (50 km) semmi tünet sem volt. Nem füstölt, nem fogyasztott sokat, van ereje a motornak, nem szakadozik...
Lehet puszta véletlen, hogy nincs olaj és víz benne? februárban volt műszakin, azóta elrozsdásodhatott a nívópálca ennyire? Azt mondta, hogy ne inditsam be, ezért nem tudom máshogy megvizsgálni. Trélerrel kellene a műhelybe vinni, mert azt mondta, hogy ő ezt egy métert sem vezetné, de könyörgöm én hazajöttem vele :(
Szóval aki kicsit jobban ért hozzá , mint én (tehát majdnem mindenki) :) az írjon ötleteket, hogyan bizonyosodhatok meg róla. Tényleg egyszerűbb új motort venni, mint megcsinálni? Azt mondta, hogy költségben ugyao ott van kb.
Vizes az olaj a motorban? Mert akkor lehet hogy a hengerfejtömítés rossz és átengedi. Ilyenkor hajlamos a motor felforralni a hűtővizet, illetve buborékol már a langyos víz is a kiegyenlítőtartályban. Az nem olajos illetve fekete a füsttől, olajtól? Az olajzáró sapka alja nem sárgásfehér habszerű trutyis? Mert ilyet is csinál az olajjal a víz...
Lehet hogy semmi baja a motornak csupán vizet és olajat-olajszűrőt kellene cserélni benne mert sohasem volt eddig és elöregedett közben kiváltak belőle a savak és kicsit megmarta a levegővel érintkező dolgokat, olyat mint a nívópálca, olajzáró sapka alja stb.
Ha a hengerfej tönkremenne annak bizony csúnya csattogó hangja(hidrotőke) és nehezen induló erősen egyenetlenül járó motor lenne a következménye.
Én lecserélném az olajat, szűrőt, és vizet és csak utána indítanám be, és irány vezérműszíjcsere mert az sokkal jobban össze tudja kócolni a hengerfejet, mint gondolnád, pláne hogy az isten se tudja mikor volt cserélve. Én már jártam így sajnos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!