Milyen lóerő/súly arányú autók gyorsulnak 9-10 mp között 0-ról 100-ra?
Az enyém 0,16Le/kg és valahol 7-8sec között van 100-on. Szerintem a 9-10sec-et egy 0,12-0,15LE/kg-mal simán lehet hozni.
Szerintem egyszerűbben használható az arány, ha megfordítod. Az én esetemben ez 161Le/1000kg.
A Mondeo MK3 az 111Le/tonnával hozza a 9,8-as 100-on, tehát körülbelül 110-140 lóerő szükséges tonnánként ehhez a gyorsuláshoz ( és az mindegy, hogy benzines vagy dízel ).
A maximális teljesítménynél fontosabb a forgatónyomaték. Minél nagyobb fordulatszámtarományban legyen minél magasabb.
Egy jól eltalált nyomatékgörbéjű motorral kb. 10kg/LE aránynál nem kell jobb. 1100 kg 92 LE 11,5 mp 0-100, mért érték, gondolom + 20LE meghozta volna azt a hiányzó másfél másodpercet.
ilyen kocsim volt,öreg autó létére ment mint állat:
Swift 1.3 16V
Súly: 855 kg
Teljesítmény: 85 lóerő
lóerő/súly: 0.099
Gyorsulás 0-100: 10-11 mp
2003-as Swift 1.3 16V 810 kg/83 le 11 sec 0-100 km/h
Gyári állapot, nincs semmi könnyítés, az üléseket nem szedtem ki, nincs semmi gagyi tuning.
Hivatalosan, gyárilag is ennyi:
Ahogy én tudom, 85 lóerős nincs 8 szelepes Swiftből. 83 lóerős 16 szelepesből van.
A gyorsulás nagyon függ még a váltó áttételezéstől is. A japán autók többségében így érik el az átlagos motorokból is a jobb gyorsulást, mert rövid áttételeket alkalmaznak. Meg attól, hogy automata, vagy kézi váltó van. A modern automaták olyan gyorsan váltanak, hogy csuda. Ha van az automatában pl 8 rövid fokozat és gyorsan váltogat, akkor az is sokat számít.
Lehetséges, hogy az autó lejtőn lefelé gyorsult, vagy a kilométeróra a szokásosnál sokkal jobban csal, vagy ha telefonos mérőszoftver volt használva, azok alapból pontatlanok, még az phone-os is, hiába van olyan reklámozó videó róla ami szerint pontos.
Én úgy mértem, hogy sík útra mentem, ami nem lejt, nem emelkedik. Ráállítottam egy jó videokamerát a km órára. Gyorsultam, többször is. Visszajátszottam a felvételt, kockáról kockára. Az első kocka, amin megmozdult a sebesség mutató és az utolsó kocka, amelyen elérte a százat felírásra került. A kettő közti idő lett a valós gyorsulás. De nem azzal zártam a gyorsulást, amikor az óra pontosan a 100-ra ért, hanem amikor kb. 110-re, mert az a valódi 100km/h, ugyanis csal az óra minden autóban 9-10%-ot, a gyári kerékmérettel. Azt egy pontos GPS-el lehet kimérni, hogy hol a valódi 100.
Kijött a gyári 11 sec. Néhány éve már megvan, így a váltások nagyon gyorsan mennek.
Az már egyszer biztos, hogy én nem az a Suzukis vagyok, aki szerint az autója egy versenyautó és 3 litert fogyaszt 100km-en. A gyorsulást is csak azért mértem meg, hogy megtudjam, milyen állapotban lehet motorja, amúgy nem játszok mindenkit legyorsulósat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!