Igaz a 3. pont?
Én úgy tudom nem igaz, mindig az optimális sebességfokozatban kell haladni, nem pedig nagyobban.
Igaz.
A kérdésedet viszont gondold végig:
"Én úgy tudom nem igaz, mindig az optimális sebességfokozatban kell haladni, nem pedig nagyobban."
Ok de mi az optimális? Milyen helyzetben optimális? Milyen szempontból optimális?
Számomra csak a cikk címéből derült ki, hogy a fogyasztásra gondolsz. Fogyasztás szempontjából a lehető legmagasabb fokozat az optimális.
Dinamikus haladáshoz nem ez az optimális.
Optimális=minél nagyobb.
Legalábbis fogyasztás szempontjából.
Persze ne "hörögjön" egy pici benzinmotor 5ösben 50-nél, mert az tényleg nem jó. De alapvetően igaza van a 3as pontnak.
Kb azt lehet mondani, hogy városban, az 50km/h tartomány körül
5-ösben takarékosan
4-esben dinamikusan
3-asban sportosan
tudsz közlekedni. Ez szite bármelyik autóra igaz (a sport/sportos autókra nem annyira).
Igaz, de pontatlan.
Az EGYENES VONALÚ EGYENLETES haladás esetén igaz, hogy a lehető (nyilván ne fulladjon a motor)legmagasabb fokozatban a legalacsonyabb a fogyasztás.
Viszont ha pl. 50-el 5.-ben akarsz gyorsítani akkor sokkal többet fogyaszt a motor, mintha 3.-ban tennéd ugyan ezt.
több sebből vérzik ez az egész...
a lényeg, hogy a vezérlés azért van, hogy az összes jeladó által küldött információ alapján optimálisan adagolja a nyálat..ha valamelyik jeladó beint, akkor kezd szarakodni..jobb autóban még a légszűrőre is figyel a softver...sőt, a guminyomásra is...ebből rakaj össze az optimális fogyasztást(arra a pillanatra)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!