Aprilia Rs 125 vagy Yamaha YZF-R125?
Tapasztalatok?
És azmiért van, hogy a Yamaha 4 míg az RS 2 ütemű, ennek mi a jelentősége?
Hát óriási a különbség aközött, hogy 2 ütemű vagy 4 ütemű.
2 ütem: 2szer erősebb, mint egy azonos löktérfogatú 4 ütemű, de legalább 2szer annyit is fogyaszt, sokkal hamarabb kopnak az alkatrészek benne, és 10 ezer kilóméterenként ki kéne cserélni az egész dugót meg mindent. Általában az öregebb 2 üteműek mindig produkálnak valami apróbb hibát (vagy komolyabbat), hosszabb útra nem is nagyon lehet vele elindulni, már csak azért sem, mert mindig az egekben kell tartani a fordulatot, ami kényelmetlen, meg zavaró is, és egy 125-nek olyan hangja van, mint egy kávédarálónak.
DE ettől még nagyon sok pozitivuma van az RS125-nek: a 125-ök között ez a leggyorsabb motor meg a legerősebb is, és mikor kinyt a power szelep, igen kellemes meglepetéseket tud okozni. Nekem volt ilyen 2 ütemű 125-ösöm, de mindig kárpótolta a sok hibáját az erejével.
4 ütemű: csendes, nagyon keveset fogyaszt, nem kell agyonpörgetni (nem is nagyon lehet), jóval többet bir, megbizhatóbb. De elég gyenge is, nem mondom, lehet egy ilyennel is élmény a motorozás, de csak akkor, ha előtte másat nem vezettél. Egy 4 ütemű 125 inkább munkába járáshoz való, szóval ilyen dolgokra, ahol a megbizhatóság, a kényelem és a gazdaságosság a fő cél. Mig a 2 ütemű egy élménymotor. El kell döntened, hogy melyiket akarod.
Az YZF-et is pörgetned kell. Igaz alul erősebb mint egy 2T, de ő is inkább a 7000-10000 közötti fordulatot kedveli. Cserébe 120 a max amit megy, és szó szerint egy 125-ös ETZ legyorsulja.
Amúgy főleg dugót kell cserélni ezekben a 2T-kben, a csapágyak azok 20-25.000 km-t bírnak a magas fordulat miatt.
1:+1 a lényeget leírta.
Nem régiben javítottunk egy RS-t.Rotax 122 blokkal volt úgy mint az enduro,RX-nek.Volt vele gond rendesen.Semmihez nem tudsz oda férni,ha dugót kell cserélni bele se gondolok hogy mi lett volna ott.Úgy bele van préselve a blokk a vázba.Rs-t én nagyon elkerülném.
2T gépeket pörgetni kell,mert magas ford. számon húz még egy 4T alulról.
Mivel a 2T motorok pörgősebbek és erősebbek is könnyebben is elromlik valami bennük mint a 4T társukba.E mellett magasabb fogyasztás,minőségi olajat szabad csak használni hozzá,ez olyan ~3,000-4000ft/ 1L,ezzel bírja egy darabig.
Magas fogyasztása miatt nem egy jó partner napi ingázásra.Inkább olyan hétvégi motor kat. legalábbis nekem .Persze ettől független lehet vele bejárni dolgozni,ide oda járkálni,csak nem mind1 hogy eszik 8L pl. még a 4T társa meg 3-4L/100km-en.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!