Eladó simsont vásárolnék és sok hirdetésnél látom, hogy új csapágyakat kapott! Ezt hogy kell érteni? Miben, hány mennyi csapágy-at lehet cserélni?
A csapágycsere többnyire azt jelenti a hirdetésekben hogy kicserélték a főtengelycsapágyakat. Ami jó, hiszen a blokkon belül azok vannak kitéve a legnagyobb terhelésnek és hamarabb kopnak mint a többi csapágy.
Persze van még benne csapágy. A blokkban 6 db + a tűgörgők.
Aztán van még csapágy a kerekekben és a kormányban is. Ezeket nem szokták túl gyakran cserélni.
Szerintem eladás előtt nem éri meg kicserélni a csapágyakat főleg ha minőségi cuccot rak bele az ember. Tehát az ára nem jön vissza az eladási árból. Főleg az olcsóbb simsonoknál gyanús. Szerintem csak azért írják oda hogy eladhatóbb legyen, csak az a baj hogy sokan oda is írják akik nem nyúltak hozzá.
Ha nekem is lenne egy eladásra szánt simsonom akkor minek költenék rá ha úgy is eladom?
(Persze ezzel nem azt mondom hogy mindegyik motornál ahol csapágycserét írnak hazudnak)
Nekem ha ezt olvasom a hirdetésnél amit írtál mindig az jut eszembe hogy az összes csapágy (golyós, esetleg sikló)
ki lett cserélve kivétel a főtengely alsó tűgörgőjét
zerger, lehet, hogy nem cserélték ki. De azt úgyis hallani :)
Ha meg még jó akkor nem tudni hogy meddig fogja bírni. Aki meg simsont vesz annak illik érteni is hozzá annyira hogy hang alapján megállapítsa a hiba lehetséges helyét, tehát gyorsan kiderül hogy cserélték-e.
1:+1 2:+1
Sok hirdetésben szerepel az hogy dugó,csapágy,csapszeg,főtengely stb..stb..Cserén esett át a gép.De egy képen sem szerepel az új dugó,vagy a csapágy behelyezéskor.Sokszor kamuznak.
A mai világba senkibe se lehet megbízni.
Ha pedig Simsont veszel és komolyan érdeklődsz egy bizonyos gép után,és azt írja hogy új dugó van benne vetesd le vele a henger fejet,4 csavar.Csapágynál kicsit más a helyzet.De mint írták a hang elárul mindent.
A ilyesmi felújításra történő utalás, nálam kapásból -30%-ot jelent az árból, mert rendszerint semmivel nem tudják garantálni a szerelés "szakszerűségét". Jó, ha van szervízes munkalap vagy ismerem a gép előéletét, akkor elhiszem, de max a csapágyakról mutatott blokk kevés...
Még nagyobb zsákbamacskát vesz az ember, mintha egy gyári összeszerelésű , de leharcolt állapotú darab lenne. Gondolok a hiányos vagy nem megfelelő hézagolásokra, rossz állapotban levő alkatrészek visszaépítésére, beszaggatott csavarok, szétbarmolt menetek, stb. lehetőségére, amik az üzemeltetés folytán mind szívással fog járni. Ha meg egyből szétkapja az új tulaj, hogy a gányolásokat megszüntesse, akkor minek a felújított...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!