Ha felfuratom az 50-es motorom 70ccm-re akkor mennyivel rövidül meg a motor élet tartama? És ha felfuratom utánna anyi lesz a golgom hogy menjek vele vagy külön kell vennem bele dugòt?
Nem is tudom, hogy kell-e új dugattyú...várjál, gondolkodjuk hangosan.
A dugattyúgyűrű és a henger fala által létrehozott "tömítés" adja meg a lehetőséget, hogy a benzin-levegő keveréket a hengerben komprimálni, azaz összenyomni tudjuk. Ez ugyebár alapfeltétele a belsőégésű benzinmotor működésének, és századmilliméter pontossággal kell elkészülniük az alkatrészeknek, hogy pontosan illeszkedjenek.
Na most szerinted ha te majdnem 50%-kal megnöveled a henger űrtartalmát, akkor megmaradnak a századmilliméter-pontosságú illesztések? Nem gondolod, hogy a kompressziónak a tömítetlenség nem igazán tesz jót?
Használd már az agyad egy kicsit... Mellesleg pl egy Simsont ha jól tudom gyári hengerből 60-asra érdemes max felfuratni, ellenkező esetben annyira elvékonyodik a hengerfal, hogy kb üzemórássá válik a gép.
Másik dolog: nemhogy új dugattyút, de új főtengelyt és karburátort is vehetsz a motorodra, plusz a szívó- és kipufogórést is reszelheted nagyobbra, nem beszélve a kipufogóban lévő konfúzor- és diffúzorelemek átrendezéséről.
El tudod végezni az ehhez szükséges áramlástani és egyéb számításokat? Szerintem nem. Szóval tök fölösleges 70-re felfuratnod, mert a fent említett módosítások nélkül nem lesz érezhetően gyorsabb vagy dinamikusabb a motorod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!