Miért van az hogy a 2 ütemű motor "hidegen" jobban megy mint egy jól "bemelegített"?
Én lehetek a hülye de ezt a kérdést nem értem.
Mikor elindulsz motorozni,mindig kicsit melegíteni kell a motort hogy szép lassan elérje az üzemihőmérsékletet.
Addig nem szabad neki húzni.Neked se mindegy hogy hideg vízzel zuhanyzol vagy ha meleggel.
első: az hogy amikor már olyan meleg a víz hogy majdnem forr és megy a ventilátor (ne úgy érts hogy 100 fokos) akkor van ilyesmi érzésem. mondom egy példát: pörögjön a motort 8 ezret menyjen 60-al maximum. 5ösben 50-el mész pörög 7 ezret, felváltasz lemegy a fordulat 6 ezerre, tartani akarod azt a fordulatot és az 50et és csökkenni kezd a fordulat, visszaváltasz kihúzatod megint 7 ezerre majd felváltasz és kihúzatod 60-ra mert nem bírja tartani olyan melegen az 50-et, de mint mondtam ez nem csak nekem volt ilyen hogy elerőtlenedik.
második: így volt a legmotorozhatóbb állapotban ( fojtások kimarva, kiszedve, 17.5ös karbi a 14es helyett stb.)
Valahogy értem hogy mit is szeretnél kérdezni.
Az a helyzet hogy egy 50-es géptől ne várj sokat.
Mivel 2T így magas ford.számon húz még egy 4T alulról húz,nagyobb a nyomatéka.Így többet is eszik mint a 4T,de valamivel fürgébb is.Nekem egy DT125R-em van.Nagy homokba megyek pl.:3.-ba olyan 6,5-8e fordulaton felváltok 4.-be és érezhetően vissza esik a motor teljesítménye,fordulatszám lemegy olyan 4-5e-re és a sebességed is.Sokszor a menetszél is közbejátszik.Egy 50-es gépnél ez még inkább érezhető.Próbáld ki úgy hogy aránylag szélcsend van és aszfalton mész vele.Ha ott is vissza húz akkor esetleg karbiban fúvoka csere,sport légszűrő és egyéb praktikák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!