Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy a 2 ütemű...

Miért van az hogy a 2 ütemű motor "hidegen" jobban megy mint egy jól "bemelegített"?

Figyelt kérdés
Eddig volt egy derbi lobitom, amikor a ventilátor kapcsolt jobban megérte vele menni 5ödikben magas fordulaton mint 6odikban alacsonyan és ezt már hallottam mástól is hogy bemelegedve butább alacsonyabb fordulaton. Most van egy malaguti F15 robogóm, nicns rajta ventillátor ám van visszajelző. Hidegen 2 melegebben 4 majd amikor már baj van 6 lámpa világít. Na ha 4 világít egy picit megváltozik a hangja, és rajta is észre vehető hogy mintha a kuplung zárása után kicsivel butábban megy majd megint jól húz. Ez miért van? 4 üteműnél ilyet sosem tapasztaltam még...
2013. júl. 29. 21:36
 1/5 anonim ***** válasza:

Én lehetek a hülye de ezt a kérdést nem értem.


Mikor elindulsz motorozni,mindig kicsit melegíteni kell a motort hogy szép lassan elérje az üzemihőmérsékletet.

Addig nem szabad neki húzni.Neked se mindegy hogy hideg vízzel zuhanyzol vagy ha meleggel.

2013. júl. 29. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Túl dús a keverék szerintem, állítsd be a karburátort!
2013. júl. 29. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

első: az hogy amikor már olyan meleg a víz hogy majdnem forr és megy a ventilátor (ne úgy érts hogy 100 fokos) akkor van ilyesmi érzésem. mondom egy példát: pörögjön a motort 8 ezret menyjen 60-al maximum. 5ösben 50-el mész pörög 7 ezret, felváltasz lemegy a fordulat 6 ezerre, tartani akarod azt a fordulatot és az 50et és csökkenni kezd a fordulat, visszaváltasz kihúzatod megint 7 ezerre majd felváltasz és kihúzatod 60-ra mert nem bírja tartani olyan melegen az 50-et, de mint mondtam ez nem csak nekem volt ilyen hogy elerőtlenedik.



második: így volt a legmotorozhatóbb állapotban ( fojtások kimarva, kiszedve, 17.5ös karbi a 14es helyett stb.)

2013. júl. 29. 22:16
 4/5 anonim ***** válasza:

Valahogy értem hogy mit is szeretnél kérdezni.


Az a helyzet hogy egy 50-es géptől ne várj sokat.

Mivel 2T így magas ford.számon húz még egy 4T alulról húz,nagyobb a nyomatéka.Így többet is eszik mint a 4T,de valamivel fürgébb is.Nekem egy DT125R-em van.Nagy homokba megyek pl.:3.-ba olyan 6,5-8e fordulaton felváltok 4.-be és érezhetően vissza esik a motor teljesítménye,fordulatszám lemegy olyan 4-5e-re és a sebességed is.Sokszor a menetszél is közbejátszik.Egy 50-es gépnél ez még inkább érezhető.Próbáld ki úgy hogy aránylag szélcsend van és aszfalton mész vele.Ha ott is vissza húz akkor esetleg karbiban fúvoka csere,sport légszűrő és egyéb praktikák.

2013. júl. 30. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Hát a derbi az gyárilag 10 lóerős volt, én adtam neki a jóból, minden fojtást kitakarítottam kipufogónyílást bővítettem így magas fordulaton olyat rántott néha hogy leszakad a veséd, a malagutin pedig DR hengerszett van és sportlészűrő
2013. júl. 31. 13:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!