S. O. S AUDI 80 1.6 TD (1985) első indításra nagyon
nehezen indúl. (6x,7x rá kell indítózni mire beindul)
Amikor beindúl, egy nagy adag füstöt (feketésszürke)
vág ki a kipufogón. Kompressziót néztük, az jó. Mi
lehet a baj?
igen! ez általában akkor fordul elő mikor a vezérlés nem jól van be állítva de szinte biztos h adagoló problémája van ! de lehet izzítógyertya hiba is!
2013. júl. 28. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
ez adagoló hiba ennél a típusnál.főleg ha hidegen könnyebben indul mint üzemmelegen.szóba jöhet még izzítógyertya ill. porlasztócsúcs is.az a furcsa hogy a szerviz után lett rossz.
2013. júl. 28. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 A kérdező kommentje:
Az a fúrcsa,hogy az adagolós mikor csinálta akkor még jó volt,utána 2-3 hét múlva kezdődött a probléma.Már ott tartok,lehet vennem kell egy akksit is,mivel a sok indítózástól ,a végefelé alig bírja hajtani.Reggel 6-ra járunk dolgozni,én már 5-kor kezdem az indítást,és így is van mikor 5:30-5:40 mire beindúl.A munkahelyem 12 km.-re van,és szerintem nem tudja visszatölteni rendesen a generátor az akksit.Délután mikor jövünk haza,10-15 perc indítózás után beindúl,és ilyenkor is vág egy nagy füstöt.Mikor hazaértem mindíg járatom kicsit,vagy rárakom az akksitöltőre.Szerintetek mi lehet vele?Az adagolós azt mondta,a porlasztók jók.
Atyaég,csoda hogy az önindító bírja.(még az NSZK-ban készült)
ha van időd fogj egy darab vezetéket,egyik végét az akksi pozitív végére kötöd,a másikat hozzáérinted 7 másodpercig az izzítógyertya végéhez.ha jól indul akkor az az izzítórelé rossz.
utána szedd ki a gyertyákat egyesével,kösd rá az akksira,ha izzanak akkor jók a gyertyák és csak az adagoló marad mint hibalehetőség.
2013. júl. 28. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 A kérdező kommentje:
7 másodperc? Amikor elfordítom a kúcsot,az izzító visszajelzője kb.40-50 másodperc múlva alszik el,és utána rögtön kattan a relé.Annak idején ,mondtam a faternak,hogy szerintem ez egy "kicsit" sok idő az izzításnak,de ő azt mondta ,ez így van mióta megvette a kocsit.Amúgy nincs vele semmi baj,11 éve van nálunk,3 éve megörököltem,motorolaj,gázolaj,esetleg gumik,és semmi más.Mondjam azt,hogy a fényszóróba ugyan azok az izzók vannak,amivel megvettük.Adagolósnál is azért volt,mert a dúsítónál kicsit csepegett a gázolaj,és bosszantott,hogy akárhol megálltam mindíg ott maradt a nyomom.Na persze meg most ez ,hogy nagyon nehezen indúl.Mindenesetre köszönöm a segítséget,holnap munka után kipróbálom ezeket a dolgokat.Ha netán van még valami ötletetek,szívesen meghallgatom.Köszi.
40-50 másodperc az nagyon sok,nem kizárt hogy szétégett a gyertya.ez egy korszerű modern autó volt,kizárt hogy minden indítás előtt ennyit kellett volna várni.
2013. júl. 28. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/16 A kérdező kommentje:
Pedig így van.Vagyis mióta én hajtom tuti,de az öregemmel annó mikor mentünk valahova akkor is sokáig izzitot.Igaz azt nem mértem mennyi ideig,de sokáig az biztos.Reggel lemérem pontosan mennyi idő mulva kattan le a relé.A télen sokan nem is hitték el,hogy milyen könnyen beindúl. (ez a vén szar,így nevezték) Könnyebben beindúlt,min a kolegám 1993-as 1.7-es astrája. De most hogy mi lehet vele ,fogalmam sincs.De ez egyik napról a másikra jött be.
Nekem is B2-esem van,normális a hosszú izzítási idő,mivel nem TDI hanem örvénykamrás dízel. Esetleg,nem lehet ,hogy valahol visszaengedi a gázolajat,és azért kell hosszan indítózni,hogy felszívja az adagolóig?
1 Tipp : Az adagoló meg a gázolaj szűrő közé tegyél egy visszacsapó szelepet,az meggátolja a visszafolyást!
2013. júl. 28. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 A kérdező kommentje:
Megmértem az izzitási időt,37,és 41 másodperc között van.Kipróbáltam,hogy direktből vittem az akkumulátortól egy vezetékkel áramot az izzitógyertyához,de így sem indul könnyebben.Gázolajat biztosan kap,mert mikor beindúl,tiszta gázolajszagú a füst amit kivág a kipufogón.Még az is lehet,hogy sokat is kap,főleg mikor 6.-7.-re indúl be.A mai nap a 9. indításra indult be valami nagy nehezen.Ha valaki leírná,(vagy a linkjét,ahol megnézhetném)ennek a típusnak a vezérlés beállítását,vagy hogy hogyan kell állni a bordáskerekeknek a helyes állásban,mert az sem kizárt ,hogy az adagolón lévő bordáskerék átugorhatott,igaz a vezérműszij nem laza.Várom a tanácsaitokat.
8-as vagyok.
Persze hogy gázolaj szagú,mert ha vissza engedi a gázolajat,Te "felszívatod" az adagolóval,ami meg telenyomja az égésteret...
2013. júl. 30. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: