Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 5-ös E60 széria (520,525,5...

BMW 5-ös E60 széria (520,525,530) autói közül a normál sebességváltósat érdemes megvenni, vagy az automatát?

Figyelt kérdés

Sokkal többet eszik az automataváltós?

Akinek van tapasztalata, vagy tud erről valamit kérem írja le.

Előre is köszönöm a választ.

Üdv,



2013. júl. 22. 15:58
 1/7 anonim ***** válasza:

Általában 1 literrel eszik többet az automataváltó.

A baj nem is ezzel van, hanem azzal, hogy az automatában cserélni kell 60.000 kilóméterenként a drága olajat, és ha az automataváltó elromlik, nagyon drága a javitása. Bár ez nem annyira jellemző.

2013. júl. 22. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
67%

E60 manuális váltóval???

Még viccnek is rossz.

Olyan mint ha azt kérdeznéd, hogy klímával vagy nélküle.

Alap, hogy automata!

2013. júl. 22. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
kinek a pap kinek a papné, nekem egy E60 540-545-550 az álmom már elég rég óta, de csakis manuális váltóval, uralni akarom a V8-at, ne az automata irányítson :)
2013. júl. 22. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Hát igen, itt most megoszlanak a vélemények, én sem tudok dönteni, hogy automata, vagy manuális. 1 liter még nem vészes, a javítás igen drágább az automatánál, de az meg kényelmesebb, viszont manuálisnál meg te uralod igen. Nehéz dönteni :) Köszönöm az eddigi válaszokat!Üdv,
2013. júl. 22. 20:58
 5/7 anonim ***** válasza:

Egy esetleges javítás és a kötelező váltóolaj és szűrő csere nem olcsó. Egy kuplungszerkezet és kettős tömegű lendkerék csere sem olcsó.

Egy másik kérdésnél ezt más kimatekoztuk, lényegében mindegy melyiket veszed. Ha maximum 250 000km futásig használod az autót ( és nincs bot lábad ) akkor az automata drágább az olajcsere miatt ( évi egy váltóolajcsere az kb25-40 000Ft ). Az igazán zsebbe nyúlós dolgok valahol 300 000km felett szoktak jönni, akkor meg ugyanolyan drága mindkettő :)

2013. júl. 23. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nem vészes az autómata váltós se. Nekem az van.

csak van egy trükkje amire én is hetekkel később jöttem rá. Felgyorsulsz a kívánt sebességre és visszaengeded teljesen a gázt majd finoman rálépsz újra. Így nem pörgeti végig pl 1be 3000res fordulaton hanem 1300rpm-el gurulsz laza 50 el..

visszavált fainul ha leveszed róla a terhelést.

Én ahogy utáltam úgy szeretem az autómatát.

2013. júl. 23. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 T-ohm ***** válasza:
Jól hangzik az automataváltó olaj csere 60.000 km-enként, de nekem sajna olyan bmw jutott ami 320.000-et ment a gyári olajjal, amikor megvettem persze lett cserélve az olaj, majd teljes váltófelújítás volt, az a baj, hogy a váltót az 525-nek tervezték, később rakták bele a 3000-es motorhoz is, amit már nem szabad dühöngősen vezetni,emrt a váltó nehezen viseli az 500 nm-t és a 200 lóerő feletti teljesítményt, viszont, automataváltónál nincs kuplunk! most nem a pedálra célzok, hanem a kuplungtárcsára stb... nincs kopó alkatrész, mert a váltásnál az erő az olajon keresztül jut el a váltóba, nincs surlódás, nincs kopás :) tehát soha nem kell kuplungot cserélni,mert nincs benne, olajcsere nyilván kell, de a manuális váltóban is kell olajat cserélni, tiptronic-os váltóval olyan mintha manuális váltód lenne, de kuplung akkor sincs, a váltási sebesség persze nem tényező, ezért elég lassúak, akár 2 mp is lehet egy váltás, normál váltóknál, M-es bmw-n persze van kuplung és SMG váltó...
2013. szept. 3. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!