Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Át lehet alakítani egy autó...

Át lehet alakítani egy autó motorját hengerenként 2-ről 4 szelepesre?

Figyelt kérdés
Mindegy, hogy milyen típus, csak általánosságban kérdezem!
2013. júl. 12. 10:43
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha létezik hozzá négyszelepes hengerfej és össze lehet házasítani a blokkal, akkor megoldható. De ez igen ritka: a négyszelepes hengerfej általában nem illeszkedik a kétszelepeshez készült blokkokra, más a víz- és olajjáratok helye, illetve a vezérmű meghajtása sem kompatibilis.
2013. júl. 12. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
"más a víz- és olajjáratok helye, illetve a vezérmű meghajtása sem kompatibilis."
2013. júl. 12. 10:58
 3/7 A kérdező kommentje:
Ilyen bonyolult? :( Én azt hittem, hogy elég hozzájuk kifúrni a hengerfejet, és a többi már a vezérműtengely és a plusz szelepek illeszkedésén múlik. Azért köszi a választ!
2013. júl. 12. 11:07
 4/7 anonim ***** válasza:

Nem lehet.

4 szelephez 2 vezérműtengely kell, nézz utána a DOHC motoroknak azok a hengerenkénti 4 szelepesek nézd meg, hogyan épülnek fel, már csak a hely miatt sem tudnád megcsinálni a 2 szelepest 4-re.

2013. júl. 12. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

"Én azt hittem, hogy elég hozzájuk kifúrni a hengerfejet..."

Nem, sajnos nem tudsz otthon, pisztolyfúróval 16 szelepes vadállatot faragni az 1.4-es Golfból. A hengerfejek általában jó zsúfoltak, nem nagyon tudnál hová fúrni a sűrítőtérben. Akkor sem, ha csak két szelep van benne. Aztán ha kifúrod, akkor sem vagy előrébb: összenyitod a sűrítőteret a vezérműtengely házával, azt' annyi. De kellene valami csatorna is, amin át jön a friss keverék vagy megy kifelé a kipufogógáz. Azt meg nem fogod se belehegeszteni, se beleönteni. Illetve ha nincs bütyök a vezérműtengelyen, ami emelje a szelepet, akkor nem nagyon fog mozogni. Márpedig a hengerenként kétszelepes motor vezérműtengelyén miért lennének plusz bütykök további két szelephez?

Meg ugye ott van az is, amit előttem is írtak: a négyszelepes motorok általában DOHC-vezérlésűek, két tengellyel. Épp ez az, amiért általában más a vezérlésük, mint ugyanazon motorcsalád kétszelepes változatának (már ha egy családon belül van ilyen).

2013. júl. 12. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Hát sajnálom a dolgot, köszi a válaszokat!
2013. júl. 12. 12:34
 7/7 anonim ***** válasza:

Ne keseredj el! Attól még megpróbálhatod mit tud az EVIG fúró a hengerfejen! Csak ne felejts el blogot írni róla!

:D

2013. júl. 12. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!