Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Segédmotoron mik a KRESZ...

Segédmotoron mik a KRESZ szabályok?

Figyelt kérdés
Tegnap tettem sikeres forgalmi vizsgát B kategóriás jogosítványra és ezzel együtt jár az M is. Sajna eddig még életemben nem vezettem motort, viszont most venni akarok egyet, mert a fenntartása jóval olcsóbb, mint egy kocsié. Érdekelne, hogy mik a szabályok. Azt tudom, hogy a bukósisak kötelező, de hol, mennyivel mehet? Mondta az oktatóm, hogy 40-nel, de lakott területen belül? A világítás ugyanúgy, mint a kocsinál lakott területen kívül kötelező? Vki összefoglalja?

2013. júl. 10. 09:16
 1/8 anonim ***** válasza:
Ugyanazok a szabályok mint az autón plusz bukósisak kell,meg a lámpának kell égni.
2013. júl. 10. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Elvileg a segédmotoros kerékpár, akár egy simson s51 vagy egy 50-es robogó 40-nél többet nem mehet(mechanikailag nem mehetne többet), ha többet megy akkor már nem segédmotoros kerékpárnak számít.

Tehát 40 lakott területen belül és 40 kívül is.

Ha nincs már benne fojtás (márpedig általában nincs a használtakban) és 40-nél többet megy akkor lakott területen belül 50 kívül meg amennyit gondolsz.

De a rendőröknek ne dicsekedj vele, hogy 40-nél többet megy a géped :D

2013. júl. 10. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
És lakott területen KÍVÜL-BELÜL kötelező a tompított!
2013. júl. 10. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

:((( jesszusom, ezt a sok tájékozottat... a KRESZ-ben nem szerepel semmi ilyesmi, hogy van-e vagy nincs benne fojtás a segédmotoros kerékpárban. Az csak a gyártók trükközése a szabályokkal szemben, hogy eladáskor megfeleljenek az előírásoknak, de azért utána ne kelljen a "valóságban" is 45 km/h-val billegni a forgalomban a robogókkal.


A KRESZ szabály így szól:


Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.


ahol, az L1e kategória:


kétkerekű járművek legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel, amelyben a motor:

- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy legnagyobb folyamatos

névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW elektromos motor esetében


L2e kategória


háromkerekű járművek, legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel amelyben a motor:

- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású

- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében

- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében


L2e kategória:


háromkerekű járművek, legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel amelyben a motor:

- hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy

- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében

- legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében


L6e kategória


könnyű négykerekű triciklik, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg - elektromos járművek esetében nem számítva az

akkumulátorok tömegét -, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és

- amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy

- legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy

- amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.

2013. júl. 10. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
A lényeg, hogy úgy sem 40-el fogsz menni, báár rendőr közelében igen, akik magasról tesznek rá, ha 60-al mész, csak ne 90-el vagy 100-al... Ha a szabályokhoz akarsz tartozni, leírtak mindent, ezen kívül autót és azt hiszem más SMKP-t sem előzhetsz ki...
2013. júl. 10. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 homo ludensz ***** válasza:
50ccm.-s motorral jártam évekig dolgozni hajnalban.Akkor probléma nem volt egy szál se csak a tejesautó a pék és hasonlókra kellet figyelnem.A műszak végeztével 13-12óra körűl viszont ha 40km.-rel mentem volna haza akkor az kín és balesetveszélyes lett volna a gyakorlatban.Az út kétóldalán hézagosan parkoló autók és középen bonyolódik a forgalom mondjuk 60km.-rel.Csak egyszer ne tudd felvenni a tempót úgy leszorítanak a parkoló kocsik foghíjába hogy ott aszalódsz mire ki tudsz jönni.Simsonok jobbik változatát is használtam meg a végén Sachs-Hercules 50ccm.-est volt sisakom,motoros fényvisszaverő kesztyűm meg jó 10évem hogy belenőjjek a forgalomba.
2013. júl. 10. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

A segédmotorkerékpár kressz szabályai az hogy ha a tábla nem ír sebességkorlátozást( 20-as, 30-as tábla pl [link] ) akkor maximum 40km/h-val mehetsz. Mindenképp használni kell a tompított fényt minden körülmények között. A kerékpáruton csak lakott területen kívül haladhatsz rajta, de nem kötelező. Irányt váltani nem feltétlenül fontos indexlámpával( de ezzel kényelmesebb), lehet karral is(amerre kanyarodsz azzal a karral jelzel ugyanabba az irányba). Előremehetsz a piros jelzőlámpáknál az álló autósor elé bármely oldalról a sávban, még a buszöbölből is lehet egyenesen átmenni telizöld lámpánál. A bukósisakod legyen plexis és becsatolva maradjon. Az sávod jobb oldalán motorozzál a jobbratartás miatt( ha rendőrt látsz vagy gyorsabban megközelít hátulról valaki, akkor lehetőleg ne a felezővonalhoz közel legyél, hanem húzodj a sáv jobb oldalára egy kicsit,de nem feltétlenül az út szélét jelző záróvonalra( ezzel ne add meg a lehetőséget a gyiorsabb járműveknek arra hogy kikerüljenek hanem arra hogy sávot váltva kielőzzenek, mert ha csak félig meddig kikerülnek utána le is szoríthatnak amiatt hogy nem tudnak mindig figyelembe venni. Előnyös ha a fényszórók( főleg hátsó lámpa és hátsó indexek) köré prizmát helyez el, hogy könnyebben észrevegyenek a hátulról érkezők korlátozott látási körülmények között. A többi meg szinte ugyanaz mint a személyautó kressznél.

A műszaki követelmények pedig azok hogy a fényszórók E jelesek (Európai Uniós Szabványjelűek) legyenek, és kívül belül pedig tiszták és épek ( ne legyen saras,bepárásodott,elmatult,kiégve foncsorok a xenon égők miatt), féklámpa mindig világítson mindkét fékkar egyszerre vagy külön-külön meghúzásakor,a gumiabroncs is E jeles legyen, a gumiabroncsok térhálója középen és szélén is legyen legalább 1,6mm profilmélység de ettől nagyobb legyen ha nem akarod hogy ebbe könnyen belekössenek a zsaruk, repedés és szálszakadásmentes. A guminyomás hidegen 2-2.2 bar között ingadozhat a biztos tapadásért. A kipufogóból csak sötétszürke füst távozhat, tehát ne okádjon ki fekete meg kékesfehér füstöt sem, a motorod zajszintje legfeljebb 100 decibel lehet, ezért csak erre megfelelő sportkipufogódobot tehetsz fel.

2015. nov. 21. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
A kétkerekű segédmotoron nem szállíthatsz utasokat, csak 3 vagy 4 kerekű segédmotoron akkor, ha betöltötted a 17. évet.
2015. nov. 21. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!