Mit lehet tudni egy Panonia T 5 röl? 1966 os 250 ccm?
Minap látam egy hirdetést egyröl h kiválo restaurálási alap! És érdekelne h menyit érnek! 600€ kérnek érte! Papirjai rendbe, irható!
Meg mit lehet rola tudni?
Nagy ritkaság?
Vajdasági vagyok és it nem elterjedtek ezek a motrok!
T5-öt gyártották a legnagyobb darabszámban. Tehát annyira nem ritkaság. Ennyiért meg már felújítottat is lehet venni érvényes műszakival itthon. Tehát ha felújítandó példány akkor igencsak sok érte.
Felújítási költségek nagy részét egyébként a krómozott alkatrészek teszik ki, tehát ha a krómozott részei szépek akkor az nagyban csökkenti a felújítás költségeit. (na de ennyi pénzért felújítandót?)
Nem tudom hogy arrafelé mennyire gyakori. De nézz magyar oldalakat, elég sok eladó alkatrész és felújítandó példány van.
Ha meg foglalkozni akarsz vele:
Azt lehet róla tudni, hogy relatíve gyakori motor, szóval annyira sokat nem ér. Egy mezei T5-ös átírhatóan ideát 90-100e forint, azaz 400 euró és van belőle bőven.
Amit tudni kell, hogy a Pannoniák kívülről szinte ugyanúgy néznek ki - tehát egy T5 nem sokban tér el egy ritkább (és emiatt drágább) T8-tól. Ennyi év után az egyetlen biztos pont a vázszám. Tehát ha az T8-cal kezdődik talán ér 600 eurót, de ha T5, akkor én nagyon maximum 400-at adnék érte (illetve én semennyit, mert van itthon 3 darab rendszámos, meg kb. 7 szétbontva - ez elég, nem kell még motor... :P )
Akkor kiváló restaurálási alap, ha minden gyári alkatrésze megvan és használható. Tehát eltérő váz és blokkszámmal (gyárilag az utolsó 8 karakter mindig egyezett, az elé csak a vázba ütötték a típusjelet), repedt sárfogókkal (pl. hátsó kerék sárfogó lámpa mögötti alja mint kritikus pont), repedt lámpabúrával, lyukasra rohadt jobb oldali oldaldobozzal (abban volt gyárilag az akksi), görbe és szétrozsdásodott kormánnyal, 5 darabra törött ülés alaplemezzel nem akkora kincs ám. Ilyet vettem tavasszal 100 eurónyinál kevesebb forintért.
A Pannonia tipikusan olyan motor, ami ha tetszik, akkor érdemes megvenni, ha nem, csak be akarnál fektetni akkor annyira nem, leszámítva a különlegesebb típusokat: Csepel 250, Pannonia TLB, T8, P9...
Nézd meg az árakat a magyar oldalakon (pl. hasznaltauto.hu), ahhoz tudsz viszonyítani.
Szakirodalom van róluk bővebben, elsőre itt egy kis vázlatos típusismertető:
Najó, annyiért tényleg nem kapni felújított műszakisat. :)
De olyat igen ami eléggé egybe van és van érvényes műszaki.
Itt egy példa:
(csak így gyors keresés után, de biztos van ennél jobb ajánlt is)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!