A balesetekben rommá tört autó csak durván néznek ki,
vagy bennük ülve is druva volt a helyzet?
Figyelt kérdés
Azt mondják, elnyelődik az energia, azért roncsolódik ripityára a kocsi.
A felvételeken amikor látom a szét roncsolódott autót, szörnyűlködök.
De ha ez így van, és csak a kinézet a durva, a sérülés nem akkora, akkor amikor ripityára törik egy autó, kiszakad a kereke, a motor, vagy pörögve fejre áll, akkor nagyon durva ilyenkor a benne ülőknek a helyzete? Bekötött övvel, légzsákkal.
Szerintem itt rengeteg tényező számít. Bár már ha alapjaiban azt vesszük, hogy oylan autórol beszélünk ami rendesen összegyürödött, ott valószínű, hogy nem 20 al koccantak, meg emellett az se mindegy honnan kapta az ütést a kocsi, értelemszerűen minél nagyobb felület nyeri el az energiát annál jobb a bennt ülők szemszögéből. Olyanra is volt példa mikor autót oldalról kaptak el, és ugy tünt el a motortere, de valszeg így azért még mindig jobb a helyzet mintha szemből érte volna az erő.
2013. júl. 8. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
Változó. A legtöbb autóban az a biztonságos hogy ha már szemből ütközik akkor totál szemből ütközzön hogy minél nagyobb felület érintkezzen a másik autóval, mert így alakították ki az energiaelnyelő zónákat és a merevítéseket, viszont minden baleset más és más. Van olyan gépkocsi amelyiknek a törésteszten az oldalsó ütközése biztonságosabbnak nyilvánított, de ezek laboratóriumi körülmények. A merev autók amik nem sérülnek annyira pl egy 40-el történő ütközésnél nem annyira biztonságosak mint egy kevésbé merev (de nem papír azért). Sajnos a balesetek kiszámíthatatlanok, mert két ugyan olyan gépjárművel történő ütközésnél (mármint két teszt során), ugyan olyan körülmények között is más eredmény fog születni
2013. júl. 9. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
második írta:
" ha már szemből ütközik akkor totál szemből ütközzön hogy minél nagyobb felület érintkezzen a másik autóval"
Ne írj ide válaszokat, ha be vagy drogozva...
2013. júl. 9. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 Blinty666 válasza:
Elvileg ezek a mai autók úgy vannak megcsinálva ,hogy amennyire csak lehet összehorpadjanak/nyomódjanak ezzel elnyelve a lehető legtöbb ütközéskor felszabaduló erőhatásokat és a belső tér egyfajta kalitkaként funkcionál ,amennyire csak megoldható ,az egyben marad .Mindezek ellenére számtalan tényezőtől függően sérülhetnek az utasok ,de ezt már a baleset típusa és az autó fajtája válogatja .Sokszor viszont lehet akármilyen biztonságos az autó és akármennyire egyben maradhat az utastér ,ha a G erőknek nem tud ellenálni az adott ember teste.
2013. júl. 9. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
3-as válaszoló!
A gépkocsik ütközési és energiaelnyelő zónái úgy vannak kialakítva hogy 100%-os átfedéssel nyújtják a legnagyobb védelmet, mivel egy 40%-os átfedésű ütközésnél a gépkocsi orrának a 40%-a kell hogy elnyelje az ütközés energiáját, így biztonságosabb hogy ha 100%-os átfedés van az ütközésnél. Nemrégiben leteszteltek pár modellt, amik az 50%-os átfedésű teszteken 5*-ot kaptak. Ezek a modellek a 25%-os átfedésű teszteken elvéreztek, kettő kivétellel, a Honda Accord és a Volvo S60. A Mercedes, az Audi, a Lexus és a BMW is rossz, vagy éppen minősíthetetlen eredménnyel zárta a tesztet, csak hogy egy pár magasabb nívójú márkát említsek. Nem úgy kell elképzelni mint egy kalapácsütést, hogy ha csak 1 ujjadra ütsz akkor a másik 4 nem fáj, mert a gépkocsik zónái illetve merevítései máshogyan működnek. Hiába kisebb az átfedés, a gépkocsinak attól még ugyan akkora mértékű energiát kell elvezetnie, mely nagyobb átfedés, illetve több gyűrődési zóna, merevítés esetén sokkal nagyobb esélyt ad a túlélésre.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!