Vajon felmerült-e már a mérnökökben, mennyire lenne célszerű befelé nyíló ajtajú autókkal közlekedni?
"befelé nyíló ajtajú autókkal közlekedni?"
Ha ezt jól értem akkor csak az a bibi hogy oldanád meg, és biztonságilag is előnyösebb a kifelé nyíló ajtó
A garázskapu effektust akarod reprodukálni kicsiben? Nem biztos, hogy olyan rossz ötlet. Bár az ablakok miatt az elkövetkezendő párszáz évben (Magyarország) nem lesz esélyes, mert (nem csak itthon), nincs olyan anyag, melynek tömeggyártása olcsó lenne és átengedi a fényt. Olyan szinten rossz fénytörőnek kellene lennie, hogy ugyanúgy kilátsz rajta, mint egy normál ablakon. Meg ugye a vízszintes elhelyezkedésű bordák szinte semmit nem védnek kellő felszereltség nélkül, egy "oldalból nekemjöttek" balesetben. Bukókerettel kiküszöbölhető (nem a szokványossal), csak akkor meg az lenne gond, hogy mgis hogyan kellene mozgathatóvá tenni egy adott csövet. Utána a kényelem, komfort. Bukósisakban menjek kenyeret vásárolni? Nem biztos. Ha pedig mindezt ki akarjuk küszöbölni és bukó nélkül akarjuk vezetni a járművet, akkor egy 260-as Ikarus méretű lenne az egész bódé.
Szóval egyszerűen gazdaságtalan, előnytelen és fölösleges. Idővel biztos lesz valami, de addig is marad a lambóajtó, vagy az offical. :)
"Meg ugye a vízszintes elhelyezkedésű bordák szinte semmit nem védnek kellő felszereltség nélkül, egy "oldalból nekemjöttek" balesetben. Bukókerettel kiküszöbölhető (nem a szokványossal), csak akkor meg az lenne gond, hogy mgis hogyan kellene mozgathatóvá tenni egy adott csövet. Utána a kényelem, komfort. Bukósisakban menjek kenyeret vásárolni?"
Kiegészíteném magamat. Lehetne akár fixre is belőni az adott ajtókat, viszont akkor csőszerűnek kellene lennie a járműnek. Hiszen így nincs fizikai akadálya a mozgatásnak. Talán merevebb is lenne. Csak az ablakok ugye íveltek és erősen fénytörőek lennének. De ez nem is akkora probléma.
Felmerült már benned, hogy mégis hogyan szállnál be egy ilyen autóba? Nyílván mivel elől a műszerfalnak és a kormánynak, illetve elől-hátul az üléseknek kell a hely, az ajtó mérete nem lehet nagyobb az ezek által üresen hagyott helynél, tehát a mostaninak kb. a fele. A lábadat egy baromi magas küszöbön kell átemelned (sérülteknek totálisan alkalmatlan), majd valahogy bajosan megpróbálsz az ülésre landolni, miközben a térdedet az ajtó mellett elhúzva próbálod ficam nélkül behelyezni a lábtérbe. Ám eztán jön csak a neheze, hiszen te már beszálltál, de az ajtó még mindig bent van az utastérben és valahogy be kéne csukni, hogy te is bent maradjál. Ha mondjuk hárman ülnek hátul ez lehetetlen. További kényelmetlenséget okoz, ha gyorsan kell beszállni a járműbe vagy odakint ítéletidő van és a időjárás minden kellemetlenségét (hó, sár, meleg fém) behozza az ajtó a szépen kitakarított belsőbe. A mérnökurak és hozzátartozóik valószínűleg elég gyakran csuklanának.
Tolóajtóval valamivel könynebb lenne a megoldás, de ezek általában elég vastagok, így legalább 15-20 centit elvenne a beltér lehetséges szélességéből (ami 4-5 centi is lehet ülésenként) és a már említett kellemetlenségek megmarandak.
Summa summarum, nem csak autónál, de semmilyen járműnél (repülőgép, helikopter, zománcozott zenélő lavor) nem célszerű a befelé nyíló ajtó. Vonaton és buszon látni, de ott sem a közönség kedvence a megoldás.
De ha már ajtó és innováció, a legkreatívabb megoldást szerintem mai napig a Peugeot 1007 szolgáltatja: http://www.youtube.com/watch?v=2L06bgAharI
Noha ennek is megvannak a hátrányai, nem szívesen vennék ilyet, ha éppen velociraptorok/zombik/anyósok/rendőrök/ismerősök/NAV-osok (ki-ki válassza ki a neki megfelelőt) üldöznek és menekülés közben gyorsan be kell zárkózni az autóba.
# 6
Ahogy nézem ez a Pegout kisautó - nem tudom az árát, de - városba rohangászni találhatták ki. Tehát oda pont jó ez, hiszen könnyebben tudsz ki be szállni parkoláskor... Más kérdés: a melletted lévő ugyanúgy rádnyitja, tehát max fal mellett működik. Mindenesetre ez még működőképes megoldás is lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!