Az első kerekek a 2 szélén kopnap. Az előírt nyomás elöl 2,3 BAR, gondoltam megnövelem 2,8 BAR-ra, hátha kevés neki és ezért kopik a 2 szélén. Az eredmény nem változott. Mi lehet a baj? (kép)
másfél éve cseréltettem ki a gömbfejeket, akkor a futóművet is beállíttattam, de ugyanúgy kopott. Most fél éve megint állíttattam a futóművön és még mindig ez a helyzet.
Elmondtad a futóművesnek, hogy másik motor van benne ?
Mert gondolom nem egyforma súlya van a két motornak. És gyárilag is minimálisan különbözhetnek a futómű alkatrészek.
Ha ő a könnyebb motorhoz állítja a geometriát az nembiztos, hogy jó ahhoz ami most van benne.
"Persze, hogy mondtam neki, e szerint is állította be"
Az jó, hogy mondtad. Bár engedd meg, hogy ne higgyem el azt, hogy egy "mezei" futóműves fejből tudja, mennyivel nehezebb a nagy dízel a kisebbnél és ehhez pontosan milyen geometria kell, ráadásul mindezt úgy, hogy talán nem is ismeri a futómű minden paraméterét (ha gyáriak a rugóstagok, akkor igen).
Szóval lehet, hogy nem jó a futómű beállítása. Bár a kopás még mindig alacsony guminyomásra utal és ebben lehet is valami. A motor jóval nehezebb a gyárinál, elöl nagyobb a tengelyterhelés. Jó lenne kimérni, melyik tengelyre mekkora tömeg jut, mert nem kizárt, hogy eggyel nagyobb terhelési indexű gumi oldaná meg a problémát. Lehet, hogy a jelenlegi gumi terhelési indexe kicsi, ezért hiába fújod kőkeményre, akkor sem lesz elég merev ahhoz, hogy szépen feküdjön fel. Egy erősebb oldalfalú gumi viszont szépen kifeszülne, jobb lenne az autóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!