Hogy kell autót vontatni?
Van valami trükkje a dolognak? Vagy valami amire oda kell figyelni? Vagy csak ráakasztjuk a kötelet és húzzuk?:)
És annak akit vontatnak mire kell figyelni?
Ráakasztod és mehettek.
Akit vontatnak annak arra kell figyelnie hogy ha felvillan a vontató autó féklámpája, akkor ő is rögtön fékezzen.
Lassan menjetek és semmi hirtelen fékezés, vagy gázadás. Jó hosszú féktávokat vegyen, aki vontat hogy a kötél ne legyen hirtelen megrántva.
Ne a vontató, hanem a vontatott autón kapcsoljatok elakadásjelzőt, de a legjobb, ha kiteszitek a háromszöget, mert akkor jó esetben az irányjelzőt még lehet használni.
A vontatott autón nem működik a fékrásegítés és a kormányszervó, nem véletlenül 40 km/h a megengedett.
A vontatott autóban ülő mindig tartsa feszesen a vontatókötelet, mert ha meglazul és ráhajt, akkor elszakadhat! Vagy egy rántásnál oldalra ránthatja a vontatott autót is, esetleg letépheti a vontatószemet.
"Ilyenkor az elettartam szempontjabol fontos a megfelelo fordulatszam tartomany, amit ugye nem Te szabalyzol."
Szerintem már legalább 10 éve nincs olyan váltó, amivel ezt ne lehetne megoldani.
"mert alsobb tartomanyokba van egy kis szlipje es melegszik, plusz lassan valt sokaig csusztat a kuplungon."
Erre van az olajhűtő. Gyorsabban is vált és a PDK-kat meg egy két robotizált váltót leszámítva nincs is benne kuplung . Ilyen alapon nem gyártanának automatás buszt és nyerges vontatót, pedig ott az arány már jóval 50% fölött van.
Ebben nem értünk egyet, de ne offoljuk szét a kérdést :)
Lassan gyorsíts lassan fékezz. Akkor talán nem szakad a kötél.
Elakadásjelzőt nem szabad használni(bár szokás)mert nem lehet tőle az irányjelzőt használni. Ami viszont kötelező.
Ahogy már előttem írták a szervók nem működnek a vontatott járművön. Erre érdemes számítani és ha szükséges legmagasabb fokozatba kapcsolni és így menni. Így a motorfék kicsi, de elég ahhoz hogy a szervókat működtesse. És persze ha szükséges a motorféket is használja a vontatott jármű sofőrje.
Nekem ez új, hogy automatával ne lehetne vontatni:)
Mi járunk vásározni meg piacozni. Egy 1 tonnás utánfutót huzigáltam már olyan 150 ezer km-en keresztül egy Tiptronic váltós kocsival. A kocsiban össz. 250 ezer km van. Eddig a váltónak az ég világon semmi baja nincs!
Jól írták, ha csak nem a motornak lett valami szervi baja (összeakadt vezérléssel, elszakadt vezérműszíjjal például NEM szabad), érdemes sebességbe rakni (4. vagy 5.). Egyrészt van fékrásegítés, másrészt a motorfék segít mindig feszesen tartani a vontatókötelet. Ez némi többletfogyasztást okoz a vontató autónak, de mérlegelni kell, mi kerül többe, két liter benzin, vagy két komplett hátsó lámpa...
Abban is érdemes megegyezni, hogy mindig a hátsó fékez. Amikor lassítani kell, az első csak annyira érjen hozzá a fékhez, hogy világítson a féklámpa, mivel a hátsó tudja ezt, nem kapkod, hanem szép fokozatosan növeli a fékerőt, lassít, vagy állóra fékezi az egész járműszerelvényt.
Egy korábbihoz: ha a vontatott jármű nem fékhibás, nem kell erősebbnek és nehezebbnek lennie a vontató járműnek. Ésszel használva a kuplungot és a gázt meglehet oldani. Épp csak alapjárat fölötti gáz, és nagyon óvatos csúsztatás... mintha dugóban araszolnál... és ha a kocsi elérte az 1-es fokozat alapjárati fordulathoz tartozó sebességet, akkor teljesen felengedni a kuplungot,és a többit gázzal megoldani. Így nem fog leégni. A leégés a nagy gáz-játszunk a kuplunggal kombinációtól szokott történni.
NEm elmélet, tapasztalat. Egy 840 kg súlyú 45 lóerős B-Corsával vontattam egyszer egy E23 7-es BMW-t (másfél tonna) 40 kilométeren keresztül, ebből 6 km hegynek fel (Pilisborosjenő felé). A végén már nagyon siettünk, simén vitte a 7
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!