A fénykürtöt eredetileg mire találták ki?
A fénykürt a duda néma változata.
A KRESZ-ben ezt találtam:
"Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevõit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a jármûvezetõ, aki a kürtöt, FÉNYKÜRTÖT, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a jármûvezetõ is, aki a jármûve sebességével megtéveszti az elsõbbséggel rendelkezõket)."
"Említésre méltó a FÉNYKÜRT használata. Magyarországon sajnos az autó FÉNYKÜRTJÉT össze-vissza használjuk, van aki ezzel jelzi, hogy kiengedi az előtte haladót, mások pedig arra figyelmeztetnek, hogy vigyázz, érkezem, ne gyere elém. Ezeknek a jelzéseknek a megfelelő értelmezése egy rövid tükörbe pillantással nehéz, kezeljük fenntartással a villogást. Persze az autópályán száguldozókra is vonatkozik, hogy önfeledt felesleges villogással kár megzavarni a közlekedőket, általában ráadásul még felesleges is."
Jól írták, figyelmeztetés, kürt helyett.
Autópályán például az előzési szándék jelzésére (kultúráltan: egy másodperc követési idővel, bunkómódra: egy méter távolságról, kormányt jobbra-balra rángatva)
Elsőbbségről lemondás jelzésére kizárólag nálunk szolgál, külföldön ezt a beidegződést el kell felejteni. Ha valaki villant, ott nem azt jelenti, hogy "gyere, kiengedlek", hanem "vigyázz, jövök, ott maradj, vagy ha útban vagy, párologj el előlem mert nem állok meg".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!