Miért nem használja sok motoros a hátsó féket?
Aki ezt mondja hogy nem használja az tuti valami gyépés :)
Nos 2 okból is használni kell:Elsősorban azért hogy hamarabb megtudj vele állni mint csak elsőfékkel,másrészt azért is mert egyszerre kell az elsőt és a hátsót is használni a fellépő erők miatt és amiatt is hogy egyszerre kopjon a fék.Nos mi a cél motoron fékezéskor?Minnél kevesebb energiával való lelassítás megállás ezt pedig a két fék együttes használatával éred el.Aki meg azért nem használja a hátsót mert fél a blokkolástól akkor az nem motoros ,inkább rutintalan,azoknak ajánlom hogy menjenek el vizsgára! :)
Pont, hogy erős fékezésnél van sokkal nagyobb szerepe az első féknek, ugyanis a motor gyakorlatilag teljes súlya az első fékre nehezedik, a hátsó kerék elveszti a tapadását. Ezért van az, hogy a motoros "orra áll" ha besatuzik. Ezért nagyon fontos a fékerőelosztás (ugye modern gépeken ez már elektronikus, régebbieken bal kéz+jobb láb...), hogy olyan arányban osszuk el a fékerőt még vészfékezésnél is, hogy a hátsó kerék megtartsa a tapadását (tehát ne emelkedjen el és ne is csússzon meg!!!), mert így lehet a leggyorsabban lefékezni a járművet.
Gyengébb (Persze, relatív mi a gyengébb...) fékezésnél is mindig mindkét üzemi féket kell használni, mert egyrészt így optimális, másrészt így biztonságos, harmadrészt pedig így a leghatékonyabb.
Összességében az butaság, hogy vagy az egyik vagy a másik fék... Mindig, mindkét üzemi féket használni KELL saját jól belátott érdekünkben.
Furcsa, mert én mindig használom mindkét féket... Még öreg motoros sem vagyok...
20f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!