Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem használja sok...

Miért nem használja sok motoros a hátsó féket?

Figyelt kérdés
Sok motoros mondja hogy ők nem használják, vagy csak nagyon keveset a féket és azt ajánlják hogy nagyjából felesleges, be használjuk azt. Miért?

2013. jún. 9. 01:01
 1/7 anonim ***** válasza:
mert hülyék, és félnek, hogy besatuzva kicsúszik a hátulja a vasnak... én mindkettőt használom, mert könnyebb hirtelen megállni... eleinte én is csak az elsőt használtam... úgy az első 7-8 évben... de aztán megtanultam motorozni. :)
2013. jún. 9. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Aki ezt mondja hogy nem használja az tuti valami gyépés :)

Nos 2 okból is használni kell:Elsősorban azért hogy hamarabb megtudj vele állni mint csak elsőfékkel,másrészt azért is mert egyszerre kell az elsőt és a hátsót is használni a fellépő erők miatt és amiatt is hogy egyszerre kopjon a fék.Nos mi a cél motoron fékezéskor?Minnél kevesebb energiával való lelassítás megállás ezt pedig a két fék együttes használatával éred el.Aki meg azért nem használja a hátsót mert fél a blokkolástól akkor az nem motoros ,inkább rutintalan,azoknak ajánlom hogy menjenek el vizsgára! :)

2013. jún. 9. 02:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Az ilyen " csak elsőfékeseket " nézném meg pl 200-ról hirtelen megállni, dobnának pár bukfencet. Első féket én csak városban szoktam használni magában, ott kényelmesen lehet gond nélkül használni, de városon kívűl cinkes lenne.
2013. jún. 9. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Haverom mar regota motorozik, es o is csak az elsot hasznalja az 1000-es gsxren, allitasa szerint barmikor eleg.
2013. jún. 9. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Pont, hogy erős fékezésnél van sokkal nagyobb szerepe az első féknek, ugyanis a motor gyakorlatilag teljes súlya az első fékre nehezedik, a hátsó kerék elveszti a tapadását. Ezért van az, hogy a motoros "orra áll" ha besatuzik. Ezért nagyon fontos a fékerőelosztás (ugye modern gépeken ez már elektronikus, régebbieken bal kéz+jobb láb...), hogy olyan arányban osszuk el a fékerőt még vészfékezésnél is, hogy a hátsó kerék megtartsa a tapadását (tehát ne emelkedjen el és ne is csússzon meg!!!), mert így lehet a leggyorsabban lefékezni a járművet.


Gyengébb (Persze, relatív mi a gyengébb...) fékezésnél is mindig mindkét üzemi féket kell használni, mert egyrészt így optimális, másrészt így biztonságos, harmadrészt pedig így a leghatékonyabb.


Összességében az butaság, hogy vagy az egyik vagy a másik fék... Mindig, mindkét üzemi féket használni KELL saját jól belátott érdekünkben.

2013. jún. 9. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Akarom mondani jobb kéz + jobb láb :) Korán van még.
2013. jún. 9. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Furcsa, mert én mindig használom mindkét féket... Még öreg motoros sem vagyok...


20f

2013. jún. 9. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!