A nagy autók azért olyan stabilak, mert messze vannak
egymástól a kerekei?
Figyelt kérdés
Eddig pár autónál (Audi A6-8, BMW 3, Alfa 166-159)-nél éreztem azt, hogy úgy fogják az utat a kanyarban mintha sínen húznák, hatalmas biztonságérzetet adva ezzel.
Ha egy kis autónak ugyanolyan komoly futóműve lenne mint ezeknek a nagy kocsiknak, akkor se lenne olyan stabil, mert túl közel vannak egymáshoz a kerekei igaz??
2013. jún. 7. 12:53
1/10 anonim válasza:
nem
2013. jún. 7. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Nehezebbek, szélesebbek a gumik. Ez már önmagában is elég a nagyobb tapadáshoz. Plusz gondolom más a felfüggesztés is.
2013. jún. 7. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Akkor ilyen alapon az Ikarusnak még stabilabbnak kéne lenni, mert az még szélesebb. Aztán egy gyors kanyarnál úgy dől minta fene. Szóval a válasz nem.
2013. jún. 7. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
De az Ikarusnak szerinted milyen magasan van a súlypontja egy terepjáróhoz képest? Ne vedd már egy lapra a kettőt.
2013. jún. 7. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Nem a széles hanem a hosszú autóval lehet gyorsabban kanyarodni. de az csak 1 dolog-
Széles kis oldalfalú gumi.
Alacsony súlypont és súly többlet
2013. jún. 7. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
A hosszú keskeny autó neked úgy el fog neked dőlni a kanyarban mint a kártyavár.
2013. jún. 7. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
- nagy tengelytáv
- nagy nyomtáv
- széles tapadófelület
- alacsony súlypont
2013. jún. 7. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Azért szerintem a futómű és a gumik egyéb méretei is számítanak.
Nekem pl Astrám van. Nem olyan nagy autó, mint amiket felsoroltál. De gyárilag sport futóműves és gyárilag 215/45-ös gumik vannak rajta. És atomstabil, befekszik a kanyarokba.
2013. jún. 7. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
A nagyobb súllyal nem jár nagyobb kanyarsebesség, ugyanis amennyivel nagyobb a tapadás, annyival nagyobb a kanyarból kifelé ható centrifugális erő is. Általában a könnyebb autók gyorsabbak kanyarokban, bár izgágábbak, mert kisebb a tehetetlenségük. A hosszabb tengelytáv stabilitást ad, nehezebb vele megpördülni, de szintén nem eredményez gyorsabb kanyarsebességet. Egyszerűen az említett autók alatt fejlett futómű van, amihez széles, jó minőségű gumik társulnak. Egy Volga is nagy, mégsem kanyarodik jól.
2013. jún. 7. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Sok mindentől függ, de a legfontosabb a futómű, meg amit előttem felsoroltak. Azért is olyan drága egy A8 például, mert nem kis pénzbe kerül ilyen stabil autót csinálni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!