Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitol lesz jobb ha simsonon...

Mitol lesz jobb ha simsonon visszavagom a kipufogocsonkot?

Figyelt kérdés
2013. jún. 6. 09:19
 1/5 anonim ***** válasza:
53%

Hogyhogy mitől?

Fizika áramlástani részének nézz utána, és tanulmányozd.

2013. jún. 6. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
31%

A kétütemű motoroknak kell bizonyos fojtás. És a hiedelemmel szemben nem csak azért van visszafojtva a kipufogógáz hogy a motor halkabb legyen, hanem a kétütemű motorok így működnek megfelelő hatásfokkal, és a fojtás segíti a megfelelő keverékképzést. Ha hozzányúlsz a gyári rendszerhez akkor könnyen megnőhet a fogyasztásod, csökkenhet a teljesítmény, romolhat a motor hatásfoka.

(amúgy bírom hogy a sok tizenéves otthon többet tud a kipufogók hatékonyabbá tételéről mint a gyári mérnökök)

2013. jún. 6. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
91%

A kipufogócsonkot ne vagdosd, mert gyári állapotában is van vele elég baj, néha sehogy nem lehet hozzá rögzíteni a könyököt. Szerintem te a leömlőre gondolsz.

Az S51-eken kétféle hosszúságú leömlőt alkalmaztak. A gyárilag 60 km/h végsebességű B, C, és E változatokon rövidebb, a 40 km/h végsebességű N-eken hosszabb volt a leömlő.

A rövid leömlő épp csak beleért a dobba, lehetett rögzíteni, azt' annyi. A hosszú meg jó hosszan belenyúlt, látszólag értelmetlenül. Pedig nagyon is jól találták ki ezt: a rövid könyökkel működött tökéletesen a kipufogó, a dob diffúzorként működő kúpos eleje "meghúzta" a kipufogógázt, segített a töltéscserében. Már ha nem volt jó szokás szerint kibelezve a kipufogó, mert "ki kell venni a folytást a szimszonbul, oszt' egybül megy kilencvenet meg százat" (egyébként nem, de ez nem zavarja a tanyasi tuningmestereket). A hosszú leömlő belelóg a dobba, a kipufogógáz valahol a kúpban lép ki, így a diffúzor nem nagyon tudja meghúzni, a motor gyengébb, mint lehetne. De a "lebutított", N-es Simsonok esetén épp ez volt a cél.

Ha hosszú leömlőd van és megvágod olyan rövidre, mint a gyári rövid leömlő, akkor nőni fog a motor teljesítménye. Ha a gyári rövid könyököt szabod még rövidebbre, akkor pedig szépen szét lehet rombolni a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A rövidebb leömlő miatt a kipufogódob alacsonyabb fordulaton kezd "dolgozni" - ez ddig nem lenne baj. Csakhogy alacsonyabb fordulaton előfordul, hogy nem megfelelő a hatása: lehet, hogy túl nagy huzatot kelt, aztán kihúzza a friss keveréket is.

2013. jún. 6. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
minimális hatást érhetsz el ha sport kipufogót teszel rá és fent vezeted el rövidebb könyökkel. kicseréled a kis fogaskereket a láncnál kisebbre, fel furatod 60 asra, figyelsz a váltó olajra fél évenként érdemes cserélni, de csodát ne várj a simsontól.
2013. jún. 6. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Ha utángyártott könyököd van visszavághatsz annyit, hogy beleérjen a kipuba és normálisan megfogja a bilincs. De ha gyári, kár hozzányúlni.
2013. jún. 8. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!