Automata váltó mennyire rizikó?
Szia!
3 éve használok automata váltós Mercedes CLK-t, az égen világon semmi baj nem volt eddig vele. Baromi kényelmes, tartós, praktikus és teljesen megbízható, ha betartod az olaj cseréjét.
Azért írják, hogy rizikós mert:
- sok gyártó odaírja a használati útmutatóba, hogy lifetime olaj, nem kell cserélni.
- a volvoról konkrétan tudom, hogy nem előírás az olajcsere a váltóban, csak a 24 000km-enkénti szintellenőrzés.
-ha nem cseréled benne időnként az olajat és a szűrőt, akkor a kopásból eredő finom fémpor csupa jó hatással bír a fogaskerekekre, a turbinára/konverterre és a szolenoidokra.
Aki vesz pl egy új A6-ot,530d-t akármit eleinte márkaszervizbe hordja. Ha ott nem előírás az olajcsere, akkor nem lesz cserélve. A későbbi tulajok vagy lecserélik vagy nem és mire odakerülsz, hogy megveszed 10-13 évesen ki tudja hány évnyi retek gyűlt össze a váltóban. Ezekhez a kocsikhoz már hozzájutni elég olcsón (800 000 - 1,5 millió között ) és ha becsúszik egy váltófelújítás akkor az általában kicsit szíven üti az embert, mivel 200-250 000 nem nagyon szokott megállni, de nem ritkán több. Ez már baromi nagy érvágás annak, aki megvette 950-ért a Tiptronicos Passatot és akkor jön a sz@r az automata.
Viszont, ha odafigyelnek az automatára és rendszeresen olajcserézik, akkor is lesz az olajban némi fémpor - bár nagyságrendekkel kevesebb, mint az előző esetben - ami miatt keletkezik egy normális mértékű kopás, ami miatt bizonyos futás után ugyanúgy szükséges egy felújítás. Ez normális, de ha vigyáznak az automatára, akkor az baromi sokat kibír - sok százezer kilométert.
A tipikus magyar eset, amikor vérpistike vesz olcsón egy felsőközép-kategóriás autót minimum két Föld-Hold távolságról visszatekerve 180 000km-re és még váltóolajat is bsztak benne cserélni. (óra szerint ) 200 000km-nél széthullik és fujjsz#rszemét az egész autó.
Sokak attól kapnak agygörcsöt, ha meghallják, hogy ki/beszereléssel munkadíjjal anyagköltséggel 300 000 egy váltófelújítás. Igen, drága. Viszont ez után simán elmegy újabb 3-4-500 000km-t gond nélkül. Fú, inkább a kézi váltó. Igaz, hogy az ezredforduló környéki és fiatalabb összes dízel VW/AUDI/BMW-ben van kettős tömegű lendkerék. Az sem bír ki mindent, a kuplung is elkopik egyszer. Egy komplett cseréért ( amiben van lendkerék,kuplung, munkadíj... ) is le lehet rakni 300 darab pisztolyorrú Mátyás-királyt. Lehet a szomszédban Józsi olcsóbban megcsinálja, de az nem is fog elmenni újabb 250-300 000 km-t. :)
Ha találsz egy elenőrízhető valós szervizkönyves autót, amiben cserélték a váltóolajat és nincs legyilkolva az autó, akkor nem rizikós (vagyis nem rizikósabb, mint a kréziváltós társa ).
apám 86-os forjában a váltó lassan 20 éve hibátlanul üzemel.
Sosem kellett hozzányúlni.Olajcsere, és csókolom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!