Hogy van az, hogy egy 250-es 2t krosszmotor 60LE? (CR, KX, RM, YZ)
Valóban: egy 1200-as, négyhengeres, négyütemű Lada 60 lóerőt tud. De azt akár több, mint 100.000 km-en át tudja, addigra jut el odáig, hogy érdemes felújítani a motort.
A 250-es, kétütemű, egyhengeres krosszmotor meg közel sem tud 100.000 km-es élettartamot, mert sokkal kihegyezettebb a motorja.
Illetve a csúcsteljesítmény önmagában nem sokat jelent. A Lada 60 lóereje 5600-as percenkénti fordulatszámon érkezik meg, a krosszmotoré valószínűleg magasabb értéken. Ezzel összefüggésben a két nyomatékgörbe is eltér: a Ladáé széles, lapos, a csúcs 4000/percnél van, a motoré alighanem hegyesebb. Vagyis ha a 60 lóerős krosszmotor erőforrását beerőlködnéd az ezerkettesbe, üresen sem tudná elindítani az alig 1 tonnás karosszériát, csak leégne a kuplung, a motor meg üveghangon énekelne. Ezzel szemben a Lada motorja az autót öt személlyel, teli csomagtartóval, utánfutóval is fel bírja vinni a hegyen, mert olyan a karakterisztikája. Egy krosszmotorban viszont kelletlenül lomha lenne, nem lehetne kihúzatni, nem ugrana elég gyorsan, csak elkaparna vele a hátsó kerék. No meg túl nagy és nehéz is lenne ahhoz, hogy kétkerekűben használják.
valaki azt írja, nem cél a nagy nyomaték, csak a lóerő...
bizony a nyomaték a legfontosabb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!