Valakinek sikerült már fejre állni dobfékes motorral?
Van olyan ismerősöm, akinek a Jawa 350TS-ével lehet stoppie-zni, pedig dobfék van elöl.
A tárcsa jobb, mert kevesebbet kell vele szöszmötölni, kevésbé érzékeny.
Egy egykulcsos dobféknél mire becsiszolod azért eltöltesz vele némi időt, de akkor fog rendesen - már amennyire egy ilyen szerkezet jól foghat, hiszen az 1 fel- és 1 lefutó pofa nem tud olyan nagy erőt kifejteni.
Azoknál a motoroknál, aminek a hátulja jóval nehezebb mint az eleje, ott inkább a hátsóval szokás lassítani.
A kerék blokkolása nem jó, akkor kevésbé lassulsz, mintha gördülne, de a lehető legnagyobb erővel fékeznél.
A hátsót könnyen blokkolod, mert lábbal nagyobb erőt tudsz kifejteni, ráadásul a rudazat áttétele is olyan, hogy nagyobb erőt hat a pofákra.
Lent fog? Talán állítani kellene rajta. :P
Az első dobféket meg becsiszolni (ha ez nem tudod mit jelent inkább neki se állj), a bowdent megkenni és ezzel kihoztad belőle az elérhető maximumot.
Hy!
A dobfék az gyengébb!Az Én mocimon elöl tárcsa hátul dob,nos ha hirtelen átkéne ülnöm egy első dofékesre lehet hogy valahol lassításkor ott maradnék egy kocsi hátuljában.
Dobfékkel is meglehet állni,a tárcsafékkel egyenletesebben tudsz megállni és intenzívebben.A dobfékkel meg adódhatnak gondok hogy ha megragad,vagy elkopik.Jó tudom atárcsa is kopik,de majd ha lessz egy mocid amin tárcsafék van akkor nem is kell más.A legjobb az lenne ha mindenkinek abs tárcsaféke lenne.
ABS? Aki megtanult motorozni blokkolásgátló nélkülivel, annak nem kell ABS - az autómban van mindenféle 3 betűs csoda, a motort éppen azért tartom, mert az legalább nem akar helyettem mindent megcsinálni.
Ugye dobfékből is van elég sok típus - mondjuk nem a keleti technikákon, de kicsivel nyugatabbra voltak szériában olyan kétkulcsos dobfékek, amikkel lehetett komolyan lassítani.
A tárcsafék ellenőrzése és karbantartása egyszerűbb, ez egy hihetetlenül nagy előnye, az biztos. Például motorozás előtt 10 másodperc alatt át tudod nézni a két kereket, hogy jó-e a fék; egy dobféket nem fogsz szétszedni amíg van fékerő és nem sikít fékezéskor. :)
Agent!
Nos szerintem egy abs nem azért kell hogy nem tudunk fékezni,hanem az akkor jön jól mikor tényleg bele kell húzni h valami gáz van és nem akarsz nagyobb bajt magadnak.Ez nem olyan mint a szervó mert a szervó a kényelmedet szolgálja az abs pedig a biztonságodat.
Én sima elöl tárcsa hátul dobfékkel motorozom,de nem tagadom hogy jobb volna ha abs-es lenne a tárcsafékem.sokkal gyorsabban megtudnák állni a vassal,ezzel csak a fékutamat csökkentem.Ez nem motorozási tudás kérdése szerintem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!