Ha az olajpumpát megszüntetem robogómba és kevert benzint kap változik valami?
Igen változik: Motorfék üzemben lényegesen gyengébb kenést kap a motor.
Nem véletlen találták ki a szivattyús olajozást. Mert a szivattyú fordulatszám arányosan adagolja az olajat a motorba, míg a tankba kevert olaj a beszívott levegő mennyiségével arányosan biztosít csak kenést.
Kell venni egyet kicserélni, ha sokáig akarod még használni a motorodat.
Változik valamit, de nem lényegesen.
Ha van olajpumpa ha nincs motorféknél akkor is alapjárati üzemanyagot kap. És mivel az olajozó a gázkar állásától is függően adagolja az olajat így a motorfék külön olajozású motoroknak sem használ.
Valamint annyit csinál még ez a rendszer hogy alapjáraton valamivel kevesebb olajat ad mint nagyobb fordulaton(vagy pont fordítva? No mind1, valami ilyesmi). De te ezt nem veszed észre ha az üzemanyaghoz keversz megfelelő mennyiségű olajat. Akkor is lesz megfelelő kenése.
Motorféket meg 2T motorral kerülni! Ha külön olajozásos ha keverékolajozásos!
Miért változna? -.-"
Az olajpumpa ugyanúgy gázállás és fordulat alapján adagol olajat mintha keverve lenne a benzinnel... Bontsd le a motor pörgését fordulatokra... minden szívóütem alatt beszív alapjárati mennyiségű benzint, és a pumpa hozzányomja az alapjárati mennyiségű olajat, ha a benzinbe van keverve az olaj akkor ugyanez történik, csak egyben kapja meg, abszolút semmi különbség... ha húzod a gázt, akkor arányosan nő a benzin és az olaj mennyiség, teljesen mindegy, hogy külön a pumpa adagolja, vagy a benzinnel együtt jut be... Motorfék meg amúgyis tilos 2t-vel, pumpa sem segít rajta!
"Miért változna? -.-" "
Valamennyit változik.
Külön olajozásos rendszereknél(mint már fentebb is írtam) nem állandó a keverési arány. Fordulatszám függvényében változik egy kicsit.
Pl 1:40 és 1:50 között. Persze ha külön van belekeverve attól se lesz semmi baja, esetleg alacsony fordulaton kicsit jobban füstöl majd.
Egyébként ha motorfékes üzem közben adagolna a fordulatszámhoz megfelelő mennyiségű olajat akkor az az alapjárati benzinnel alkotna vagy 1:1-es arányt. Tehát Jobban füstölne mint a Pannóniám bejáratós keverékkel, hidegen, szívatóval :D
3. hozzászólásban leírtam.
A gázkar állása és a fordulatszám függvényében adagolja.
Mivel a főtengely forgatja az olajpumpát a fordulatszám növekedésével nő a nyomás is.
Abban nem vagyok biztos hogy minden motorban így működik(tehát változik-e a keverési arány) de van olyan amiben így működik a dolog.
Köszönöm a válaszokat!
Tehát ha jól értelmeztem ezt sok szép választ :D , akkor nem lesz baj ha megszüntetem .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!