Miért villog gyújtás alatt az olajnyomás jelző lámpa, de ha jár a motor, akkor nem jelez semmit? Mehet így az autóval?
A villogással akár az alacsony olajszintet is jelezheti.
Bár a típus ismeretének hiányában csak tippelni lehet!
2-es
Skoda fábia combi 1,4 es MPI
De az lehet, hogy járó motornál nem jelezz semmit?
Motorolaj
A ellenőrző lámpa villog (alacsony olajnyomás)
A műszerfalbetét kijelzőjében a következő üzenetet jelzi ki:
Oil pressure: Stop! Owner's manual! (Olajnyomás: állj! Fedélzeti irodalom!)
illetve
OIL PRESSURE STOP (Olajnyomás, állj)
Álljon meg a járművel, állítsa le a motort és ellenőrizze a motorolajszintet » 171.
oldal, A motorolajszint ellenőrzése.
Ha villog az ellenőrző lámpa, akkor ne közlekedjen tovább még akkor sem, ha
az olajszint rendben van! A motort alapjáraton sem szabad járatni.
Vegye igénybe egy ŠKODA szakszerviz segítségét.
A ellenőrző lámpa világít (az olajmennyiség túl kicsi)
A műszerfalbetét kijelzőjében a következő üzenetet jelzi ki:
Check oil level! (Ellenőrizze az olajszintet!)
illetve
CHECK OIL LEVEL (Ellenőrizze az olajszintet)
Álljon meg a járművel, állítsa le a motort és ellenőrizze a motorolajszintet » 171.
oldal.
Ha a motorháztető 30 másodpercnél hosszabb ideig nyitva marad, akkor elalszik
az ellenőrző lámpa. Ha nem töltött utána motorolajat, akkor az ellenőrző lámpa
kb. 100 km megtétele után ismét világít.
A ellenőrző lámpa villog (a motorolajszint érzékelő hibás)
A műszerfalbetét kijelzőjében a következő üzenetet jelzi ki:
Oil sensor: Workshop! (Olajszintérzékelő: szerviz!)
illetve
OIL SENSOR WORKSHOP (Olajszintérzékelő: szerviz)
Meghibásodott motorolajszint érzékelőnél a gyújtás bekapcsolása után többször
villog a ellenőrző lámpa és egy akusztikus jelzés lesz látható.
Vegye igénybe egy ŠKODA szakszerviz segítségét.
Azért mert a gyújtás az a kulcs pozíció, amiben a motor működni tud, és ilyenkor az összes jeladót, érzékelőt figyeli az ECU, és visszajelzést is ad ezek egy részéről a műszerfalon.
Az olajnyomás jelző lámpa álló motornál azért villog, mert azt érzékeli az olajnyomásmérő, hogy nincs olajnyomás - mégpedig azért, mert az csak forgó motornál van a direktben főtengelyről hajtott olajpumpa miatt. Így ha elindítod a motort, az olajpumpát hajtja a főtengely, és így lesz olajnyomás is, és elaszik a lámpa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!