Forgalomba lehet helyezni új motorral? (többi lent)
van egy közel 35 éves veterán kocsim, nem ot rendszámos.
forgalomba van helyezve jelenleg is, csak most egy rozsdakupac. az a terv hogy totál fel lesz újítva, de a rossz motorja helyett egy pár éves 3000+ köbös benzinmotort raknánk hozzá való váltóval. a motornak is megvannak a érvényes papírjai.
ha ez így össze van építve akkor forgalomba lehet helyezni, megkaphatja a rendszámot ? gondolom kpm vizsga meg hasonlók...
Egy jóval modernebb, a korábbinál jóval nagyobb teljesítményű motort megfelelően beépíteni sem kis munka (fékek, erőátvitel, motor rögzítése) - de az engedélyeztetés lenne az igazi rémálom. Mire a nem típusazonos motort lepapíroznád, feltéve, hogy elfogadják a tervdokumentációt, amit le kell adni hozzá, addigra ott vagy költségben, mintha háromszor felújítottad volna az eredeti blokkot...
Persze lehet feketén is, de az addig tart amíg el nem kapnak - márpedig gondolom azért akarsz nagy motort, mert ki akarod használni az erejét.
Vagy lehet P rendszámozni ha van lehetőség.
Mi a terv? E21 bódéba valami páréves blokkot?
Én az elől dobfékes mocimat akartam hivatalosan átépíteni egy komplett másik elsővilla beépítésével - az NKH-nál mondtak olyan vadságokat amikor érdeklődtem, hogy égnek állt a hajam. :)
Esetleg hívd fel a helyi NKH-t és kérdezd meg mik lennének a teendők lépésről-lépésre és nagyjából milyen összegekre kell számítani.
Igen, jól kikövetkeztetted! az e21 lenne az áldozat :)
a kocsit kikarosszériázni meg átalakítani nem olyan nagy dolog mert van 2 lakatos is a családban, azok megcsinálják úgy ahogyan azt kell. egy rokonnak meg van egy 2006os 540i bömbije (szerencsére manuális váltóval) ami b oszloptól hátrafelé leszakadt. a motor váltó meg minden ami elöl van az szinte sértetlen, tehát beépíthető elméletileg.
azért gondoltam erre mert évek óta tervezem a felújítását és most a törött 540i miatt már moci is van hozzá. az eredeti motor törött. a P rendszám éppen megoldható lenne ha nagyon muszáj, de szeretném rendes rendszámmal használni. eddig is jártuk a bmw találkozókat az e30 és e36 -al de szívesen megmutatnám már ezt is. :)
a költség meg nem okoz gondot mert ha nem fér bele a keretbe akkor eladom az e36ost, és az gondolom elég rá.
a tervdokumentáció összeállításához gondolom egy szakember kell. amugy az mennyire bonyolult, mármint a dokumentáció?
de a lényeg az h ha nehezen is de megoldható lenne, de ha nem hát istenem, majd kerülöm a rendőröket :)
300 lóerő és 400 Nm E21-ben? Hát... Hívd fel az NKH-t, az a biztos.
Nem akarok hülyeséget mondani - az én átalakítós projektem megállt ott, hogy nincs időm utánajárni, szóval nincs tapasztalatom. Addig jutottam, hogy tavaly ősszel telefonáltam a drága Hatóságnak, kapcsoltak egy figurát, akivel kedélyesen elbeszélgettünk, én konkrétan MZ első villát akartam berakni egy Pannonia elejébe. Szóba került a minősítés, amire olyasmit mondott, hogy habár van mindkét típusnak típusbizonyítványa idehaza, a kibontott részegység önmagában nem minősített - szóval amit én akarok, az nem átalakítási engedély, hanem minősíttetnem kellene az egész járművet, hogy új tip.bizonyítványt adjanak ki az elkészült műre, aminek csak az illetéke 180 ezer forint... De sebaj, ha vége a vizsgaidőszaknak utánajárok újból és megoldom valahogy - mondjuk a 10e forint alatti áron vett Pannonia meg az ajándékba kapott komplett tárcsafékes elsővilla párosára nem biztos hogy el akarok költeni, tulajdonképpen feleslegesen, negyedmillió magyar forintot.
Valószínűleg a P rendszám lehet a járható út. Van egy ismerősöm, neki a másik márka van, mármint Golf I kabrióban TT-ből bontott moci - ő P-s táblával szokott közlekedni.
hát igen, nem lesz egyszerű de nem is megoldhatatlan a dolog..
már le is van csupaszítva a kaszni, a hátulját már elkezdtük kikalapálni.
nem akarok egy régi e21ből kivett 323i mocit használni mert mindenképpen újabbat akarok benne látni.
..és ha újabb mocit kap, de az is a hármas szériába tartozó akkor könnyebb lenne a lepapírozása ? csak mert hozzá tudnék jutni egy e46 330d motorhoz is. és ha úgy nézzük az is alap 200 ló és háát az is nagyot dob a kis cápán. :)
Hali!
Nekem személy szerint az a véleményem, hogy nem éri meg.
Mivel ha bele akarod rakni az új motort akkor kapásból vinned kell KPM-re. Ahogy az lenne a kisebbik gond, hogy igazold a motort, honnan van, mennyiért vetted, persze számlákkal. A nagyobbik gondot viszont az jelentené, hogy a legutolsó csavarig át kellene tervezni az autó konstrukcióját, a megváltozott erőviszonyok miatt.
A komplett futóművel nem megerősíteni kell mert az nem tudod. Hogy? Hegesztesz még egy lengőkart? Nem, Kompletten át kell alakítani a futóművet, át kell alakítani a fékeket, a kábelek áthúzgálása sem 2 perc lesz. Jah és persze ezeket igazolnod kell valahogy, hogy az autó megfelel minden téren. Én úgy tudom, valami ilyesmiről szól a hivatalos verzió :) A kevésbé költséges megoldás, az, hogy ha elintézed valahogy az AF-es motorkódot. Egy ügyes szerelő átpattintja az új blokk-ra és máris hivatalos :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!