Amikor az autó gyújtáson van, a benzinpumpa folyamatosan feszültség alatt van vagy csak addig, amíg a benzinnyomást létrehozza?
Nem teljesen. Biztonsági szerepe is van a pár másodperc utáni lekapcsolásnak.
Mégpedig az hogy baleset esetén ha megáll a motor és gyújtáson marad az autó, akkor ne keringessen benzint (hát még ha benzincső is sérül), mert csökkenti a túlélés esélyeit.
Ezért van az hogy ha gyújtásra rakod, az ecu tudja hogy nem forog a motor, ezért csak egy pár mp-re indítja el a pumpát. Ha lefulladsz mondjuk piros lámpánál, akkor is ugyanez játszódik le, pár mp-ig még megy a pumpa aztán megáll.
De más típusoknál olyan is van hogy csak akkor megy a pumpa gyújtáson, ha tudja hogy megy a motor, amúgy nem. Ilyenek az F-es Astrák is például. És ha hiszed ha nem, pár napos állás után is el tud indulni pöccre (2-3 főtengely körbefordulás alatt) egy így bekötött pumpa, mert az üzemanyagrendszerben van visszacsapószelep.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!