Renault espace vásárlásán gondolkodom. A dci 2.2 motor vagy a dt rt 2.2 motor a tartósabb? Csak Budapesten belül lenne használva és a dci 1-2 literrel kevesebbet eszik.
Mindenképp gondold át, mielőtt megveszed.
A magasnyomású dízelek nem tartós városi használatra lettek tervezve, annak ellenére, hogy a 2.2 dci egy jó motor.
Rendkívül rosszul tűrik a tartós városi igénybevételből adódó, igen hektikus nyomatékkülönbségekkel járó üzemeltetést, főleg akkor, ha a gépésznek egy kicsit nehezebb a lába az átlagnál. :)
Egyébként mint ahogy az előbb már írtam a 2.2dci egy nagyon jó motor. Kiváló karakterrel, jó nyomatékgörbével rendelkezik. Keveset fogyaszt, viszont érzékeny az üzemanyag minőségére. Igazi utazóautóba való családi igásló.
Kellő odafigyeléssel, üzemszerű használattal, rendszeres karbantartás mellett igen tartós darabok.
Tartós városi használat mellett viszont számítanod kell a porlasztócsúcsok, adagoló, EGR szelep, és a magasnyomású rendszer idő előtti meghibásodására, ami nagyon tud fájni, főleg, ha egymás után jelentkeznek a problémák.
Automatát érdemes messze elkerülni.
Mivel a dízel nehezebben melegszik, mint egy benzines, így télen, főleg ha rövid távon fogod használni nem fogja elérni az üzemi hőmérsékletet, ami tovább rontja a tartósság esélyeit, a fűtésről nem is beszélve.
Gondolom a fogyasztás miatt szeretnél dízelt, de amit megspórolsz az üzemanyagon, annak szép lassan a többszörösét fogod a szervizben hagyni.
Ráadásul minél inkább "ütöd" a városban, annál megbízhatatlanabb lesz.
Persze sok múlik a hozzáálláson, vezetési stíluson, és a karbantartáson.
Ha mindenképp dízelt szeretnél városi használatra, akkor egy sima szívó, alacsony nyomású rendszert válasz.
Sajnos az új/előző szériás Espace, ha jól tudom nem kapható alacsony nyomású rendszerrel, de lehet, hogy tévedek.
Ég és föld költségekben is, és tartósságban is a különbség a hagyományos, és a nagynyomású rendszerek között. Ráadásul az üzemanyagra sem annyira érzékeny, mint egy magasnyomású rendszer.
Az autó napi 4x megy kb 5km-tert és a négy alaklom között több mint 2 óra telik el,azaz a motor kihűl.Jelenleg egy peugeot 405 grd látja el ezt a munkát.Ő is egy sima szívó dízel 20 éves.12 évig volt taxi most 8 éve ő a futkosós autó jelenleg több mint 620e km van benne!Gyári motor nem lett felujítva rajta semmi ,nem is lett rá költve.Nagyon jól fogyaszt és szervizt alig látott.
Viszont hétvégente 60km-tert megyünk vidékre és ez minden héten.
Azt mondod jobb lenne egy sima dízel azaz a dt rt?
Nem az a 2l plusz fogyasztás fog befolyásolni a döntésben :)
Amennyiben mindenáron dízel, akkor én mindenképp a hagyományos szívó dízel mellett tenném le a voksomat.
Kevésbé érzékeny, olcsóbban javítható, általában igénytelen darabok, ráadásul sokkal jobban tűrik a rosszabb minőségű üzemanyagot. Ezt jól mutatja az általad is használt gép brutális futásteljesítménye, gyakorlatilag nagyobb fennakadások nélkül.
(Ok, azért azt el kell ismerni, hogy a 405GRD a maga korában az egyik legjobb vételnek számított a kategóriájában. Nem véletlen nincs belőle eladó épkézláb darab elfogatható áron. Benzines van dögivel, de attól viszont van sokkal jobb ajánlat hasonló áron.)
Ilyen kis távolságokra semmiképp sem ajánlom a nagynyomású rendszerrel szerelt dízeleket egyik márka kínálatából sem.
Egyszerűen azért, mert nem erre vannak kitalálva. Amennyiben kertvárosból, vagy agglomerációból való ingázásra kellene, vagy munkából kifolyólag hosszú utak megtétele lenne a cél, akkor már érdemes lenne komolyabban eljátszani a gondolattal, de az alkatrész, és javítási költségeket figyelembe véve mindenképp a tervezett / előírt km ismeretében hoznám meg a döntésemet.
Néhány öregecske, de örök darab szaladgálós verdának:
Skoda Oktavia 1.9SDI 68Le,, vagy a soros, mechanikus adagolós 90Le-s TD manuális váltóval
VW Golf II 1.6D
VW Golf III 1.9D
VW Passat B5 1.9D manuális váltóval (nem a 110Le-s TD!! bár az sem rossz, de az érzékeny turbója miatt nem ajánlom az állandó, és rövidtávú városi közlekedés miatt.)
Audi 80 1.6D
Audi A6 2.5TDI 116Le manuális váltóval (1997-ig gyártott első széria)
Peugeot 205GRD
Peugeot 306 1.9D
Peugeot 406 1.9D (92Le) NEM HDI!!
MB W124 2.5D
Alex67 SZia!!
Ém most renault lagunát vennék a 2.2es dízelel szerelt változatból. Egy szakszervizben már átnézettem, 104000 leinformált km van benne.
Ott is hasonló dolgokat mondtak róla, mint amiket feljebb írsz.
Én vegyesen használnám: városban közepes távra, napi oda 10 km vissza 10km. Illetve havi egyszer mennék vele autópályán haza 500km-t összesen. Az autó motorikusan jó, automataváltós, a vezérlésoldalon köpi picit az olajat, más hibája nincs, a szervizt is meglepte a kiváló állapot. 2005ös.
Annyit tanácsoltak, hogy indulásnál, illetve leállásnál várjak 2-3 percet amíg a motor picit melegszik\turbó vissszaűl mielőtt leállítom a motort. Igazából problémás motornak tartják a szervizben is.
Mit mondasz erre?
Nagyon köszönöm
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!