Motorokra miért kell akkora fékolaj tartály?
Motorokon a fékolajnak elég nagy szokott lenni a tartálya.
Viszont a bicajokon lévő hidraulikus tárcsaféknek nincs is külön tartálya többnyire. Be van építve a fékkar tartó részébe. Motoroknál miért nem így oldják meg?
Egy naked motoron, vagy bármin aminél a fejidom nem takarja sokkal jobban nézne ki.
A féktartály űrméretét eléggé meghatározza az egész rendszer fékfolyadék-kapacitása. Tehát a bringán kicsi mennyiségek vannak, míg egy elöl duplatárcsás, sokdugattyús féknyereggel szerelt rendszernél több. No meg egy bringánál nem akkora probléma ha leesik a folyadékszint - egy nagymotornál, ami főleg az első fékkel lassít, megeshet hogy elkezd valahol picit ereszteni a fékrendszer, de akkor is kell tartaléknak maradnia, hogy biztonságosan meg lehessen állni.
Lehet jobban nézne ki, de így praktikusabb. Nem beszélve arról, hogy így nagyobb eséllyel néz rá a folyadékszintre a kedves felhasználó mintha el lenne rejtve valahova.
Mondjuk egy dupla tárcsásnál már tényleg elég sok olaj kell. Ott van vagy 8 fékmunkahenger...
De mondjuk egy egy tárcsásnál még szerintem simán bele lehetne rakni a fékkar tartójába. Igaz jelentősen nőne a mérete, meg ugye tény hogy nehezebben lehet látni is. De akkor is jobban néznek ki. És még ilyet motoron nem igazán láttam(persze biztos van, ha a 2. válaszadó is írta)
Bicajnál egyébként a 2 munkahengerhez a fékkar tartója nem sokkal testesebb mint mint egy mechanikus féké. És ugye abba van a féknek a dugattyúja is meg az olajtartály is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!