Vajon mi lehet ez?
Az olajjal van gond?
Víz szerintem nem megy a motorolajba, mert szinte egyáltalán nem fogy, melegben sem. A mérőrúd tetején szoktam látni egy-két párapöttyöt, de azt se mindig. A gyárilag előírt olaj van a gépben, illetve ST helyett STI, de szerintem az mindegy. Nem régi, a csereperiódus kilométer és időintervallum szerint egyaránt be van tartva. Mindezek ellenére szerintem valami nincs teljesen rendben, mert nem hinném, hogy ez a sárga Chemoprénszerű valami normális.
Mikor van gond a hengerfejjel?
A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél), és főleg meleg újraindításnál gőzöl (Ok: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon. Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort , a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. Előfordulhat ilyenkor hogy az indító motor indítás közben "megtorpan" vagy meg is áll!)
A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger (Ok: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent)
Gyakori gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél (Ok: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is , hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi)
Gyakori hűtőfolyadék forrás (Ok: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma)
Nagy nyomás a hűtőrendszerben (kipufogógáz-szag a kiegyenlítő tartályból) (Ok: ebben az esetben a motor égésterében lévő nyomás szintén pl. repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a hűtőrendszerbe. Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért , hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben . Vigyázat !! Ilyenkor már kb. 100 Celsius foknál már forrhat a hűtőfolyadék !!!)
„Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el). (Ok: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le pl. az olajbetöltő nyílás sapkáján)
Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán) (Ok: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a "motorolaj" szint is megemelkedik)
Teljesítményvesztés (gyenge motor)
Szia
Egyetértek, bizonyára páralecsapódás, valószínű, hogy rövid távokon használod az autót. Egy hosszabb út után el fog tűnni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!