Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vajon mi lehet ez?

Vajon mi lehet ez?

Figyelt kérdés

Az olajjal van gond?


[link]


Víz szerintem nem megy a motorolajba, mert szinte egyáltalán nem fogy, melegben sem. A mérőrúd tetején szoktam látni egy-két párapöttyöt, de azt se mindig. A gyárilag előírt olaj van a gépben, illetve ST helyett STI, de szerintem az mindegy. Nem régi, a csereperiódus kilométer és időintervallum szerint egyaránt be van tartva. Mindezek ellenére szerintem valami nincs teljesen rendben, mert nem hinném, hogy ez a sárga Chemoprénszerű valami normális.



2013. máj. 16. 12:37
 1/10 A kérdező kommentje:
A motor is jó állapotban van, az olajat nem eszi. Mondjuk a kilométer már 200 fölött van, bár nem tudom, ennek lehet-e köze mindehhez.
2013. máj. 16. 12:38
 2/10 A kérdező kommentje:
Ja igen. A leengedett olajban érdekesmód egyáltalán nem lehet látni semmit. Továbbá ott is le lett ellenőrizve, kerül-e bele víz, de nem. Csak a mérőrúdon találkozni ezzel a valamivel.
2013. máj. 16. 12:41
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyes olajok vízzel keveredve fehéres színű emúziót alkotnak. Ez a kapuchino szerű valami a nívópálcán egyértelműen víz jelenlétere utal a motortérben. Az hogy ez csak pára, vagy hűtővíz azt nem tudom, lesni kell a víztartályt az elkövetkező párszáz kilométeren hogy fogy-e belőle.
2013. máj. 16. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszi. A tartályt mindig lesem, nem fogy belőle. Már régebb óta jelen van ez a sárga valami, azóta volt olajcsere, de ismét jelentkezett.
2013. máj. 16. 13:04
 5/10 anonim ***** válasza:

Mikor van gond a hengerfejjel?

A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél), és főleg meleg újraindításnál gőzöl (Ok: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon. Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort , a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. Előfordulhat ilyenkor hogy az indító motor indítás közben "megtorpan" vagy meg is áll!)

A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger (Ok: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent)

Gyakori gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél (Ok: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is , hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi)

Gyakori hűtőfolyadék forrás (Ok: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma)

Nagy nyomás a hűtőrendszerben (kipufogógáz-szag a kiegyenlítő tartályból) (Ok: ebben az esetben a motor égésterében lévő nyomás szintén pl. repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a hűtőrendszerbe. Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért , hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben . Vigyázat !! Ilyenkor már kb. 100 Celsius foknál már forrhat a hűtőfolyadék !!!)

„Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el). (Ok: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le pl. az olajbetöltő nyílás sapkáján)

Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán) (Ok: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a "motorolaj" szint is megemelkedik)

Teljesítményvesztés (gyenge motor)

2013. máj. 16. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszi a sok mindent. Csak teljesen kihűlt motornál van ez a sárga cucc. Volt már, hogy nem teljesen kihűlt motornál megnéztem az olajszintet, mondom lefojt már az olaj, és pontos értéket láthatok. Akkor nem láttam ezt a valamit. A kipufogó nem dob fehér füstöt, a gép jól indul, mondjuk marha büdös a kipufogógáz, de az már más probléma lesz. Szóval lényegében ha víz is, nem hinném, hogy nagy gond van.
2013. máj. 16. 13:43
 7/10 anonim ***** válasza:
Akkor szerintem semmi gond a motorral, mivel a páralecsapódás csak hideg motornál van, így szerintem erről lehet szó. De azért néha ellenőrizd a vizet.
2013. máj. 16. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Persze, szoktam rendszeresen. Köszi mindent.
2013. máj. 16. 15:17
 9/10 cselez ***** válasza:

Szia

Egyetértek, bizonyára páralecsapódás, valószínű, hogy rövid távokon használod az autót. Egy hosszabb út után el fog tűnni.

2013. máj. 16. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszi. Igen, valóban rövid távokra van befogva az esetek 90 százalékában. Az is igaz, hogy volt, amikor eltűnt, de nem tűnt fel, hogy összefügg a hosszabb autókázással. Szóval igazatok lesz. :)
2013. máj. 17. 00:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!