Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a nívópálcán az olaj habos...

Taki9333 kérdése:

Ha a nívópálcán az olaj habos az mitől lehet?

Figyelt kérdés
Opel Astra f 1.6 16v-ről van szó, most lett olaj cserélve benne max egy hete, most hogy megnéztem az olajszintet a nívópálcán habos volt az olaj, mitől lehetséges?

2013. máj. 16. 10:59
 1/8 anonim ***** válasza:
74%
Ha kiegyenlítőtartályban meg olajos a hűtővíz, akkor jó eséllyel hengerfejes.
2013. máj. 16. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
A kiegyenlítő tartályba semmi olaj, nem olajos a viz. Na meg van az autóba 15ezer kilóméter, mert tavaly volt teljes motor felújításon, ilyen hibára én nem gyanakszom.
2013. máj. 16. 11:20
 3/8 anonim ***** válasza:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__138..


Attól mert mostanában lett felújítva, még el is b*szhatták pl. a síkolást, de a másik lehetőség, hogy ha rövid utakon használod, akkor felvizesedik/savasodik.

2013. máj. 16. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ha fehér habos, akkor elhiheted, hogy hengerfejes!
2013. máj. 16. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Azért nem ártana pontosan tudni az olaj SAE/API minőségét.


Ha biztosan nincs benne víz, akkor valami csak befúj..tehát lehet hengerfejes(is) nem ártana meleg motornál sűrítési végnyomást is mérni, bár ez nem mutatja meg a karterbafújást..esetleg a kartergázcsövtet nézném meg, mennyire füstöl..


az olajbetöltö zárókupak is habos? (egészen biztosan)


nekem hengerfejrepedésem volt, de csak meleg motornál jött elő...

2013. máj. 17. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Korábban is ilyen volt?Ha igen és nem olajos a vized,akkor a sok rövid táv miatt, nekem is habos-trugyis szokot lenni amikor csak a városban,és 20-30km-t használom.Én az olaj be öntő nyilásnál vettem észre hogy ilyen állagú,egyszerűen le kell törölni,semmi baja nem lesz.
2013. máj. 17. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 0401 ***** válasza:
Ha csak rövid távon használod és nincs ideje bemelegedni a motornak a kellő üzemi hőmérsékletre akkor szokott ez lenni, mivel a pára nem tud rendesen elpárologni. Ha viszont hiányzik a hűtőfolyadékból akkor a már fent említett probléma okozhatja!
2015. febr. 27. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 0401 ***** válasza:

Igen, ez a hab a motorban kicsapódó pára és a motorolaj elegye. Azok az autók, amelyek télen rövid távokat közlekednek és az olaj nem tud felmelegedni annyira, hogy a víz belőlük elpárologjon, a forgattyúház szellőzéssel visszajusson a szívóoldalra, azok tipikusan ezt produkálják.

A látvány rémisztő, és bizony nem is tesz jót a motornak a sok, nem üzem melegen megtett rövid út, de nem tudunk ellene tenni. Az egyetlen megoldás az üzem melegre járatott motor, az üzemi hőfokra melegedő olaj. A párakicsapódás télen még fokozottabb. Egyes motorkonstrukciók jobban hajlamosak rá, másikok kevésbé.

2015. febr. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!