Ha a nívópálcán az olaj habos az mitől lehet?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__138..
Attól mert mostanában lett felújítva, még el is b*szhatták pl. a síkolást, de a másik lehetőség, hogy ha rövid utakon használod, akkor felvizesedik/savasodik.
Azért nem ártana pontosan tudni az olaj SAE/API minőségét.
Ha biztosan nincs benne víz, akkor valami csak befúj..tehát lehet hengerfejes(is) nem ártana meleg motornál sűrítési végnyomást is mérni, bár ez nem mutatja meg a karterbafújást..esetleg a kartergázcsövtet nézném meg, mennyire füstöl..
az olajbetöltö zárókupak is habos? (egészen biztosan)
nekem hengerfejrepedésem volt, de csak meleg motornál jött elő...
Igen, ez a hab a motorban kicsapódó pára és a motorolaj elegye. Azok az autók, amelyek télen rövid távokat közlekednek és az olaj nem tud felmelegedni annyira, hogy a víz belőlük elpárologjon, a forgattyúház szellőzéssel visszajusson a szívóoldalra, azok tipikusan ezt produkálják.
A látvány rémisztő, és bizony nem is tesz jót a motornak a sok, nem üzem melegen megtett rövid út, de nem tudunk ellene tenni. Az egyetlen megoldás az üzem melegre járatott motor, az üzemi hőfokra melegedő olaj. A párakicsapódás télen még fokozottabb. Egyes motorkonstrukciók jobban hajlamosak rá, másikok kevésbé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!