Hogyan működik a vezetés egy automata váltós autónál?
beulsz, beinditod
a sebvalto P-ben, vagyis parkolas
adhatsz gazt, porog a motor de nem halad a vas
a sebvaltot nem tudod atrakni mashova, amig le nem nyomod a feket
benyomod a fekpedalt, a vatot berakod N-be (ures) nem tortenik semmi, de ha emelkedon van a vas es a fekpedalt felengeded, akkor elkezd gurulni, gazadasra csak porog a motor
fekpedal tovabbra is benyom, berak D-be (drive), nem adsz gazt csak leveszed a labad a fekrol, az auto (ha sik terepen vagy) elkezd lassan gurulni elore (hogy milyen gyorsan az autotol fugg). Van amelyik nagyon nagyon lassan, van amelyik gyorsabban (foleg ha hideg a motor).
gazadasra gyorsul es az automata felvalt a kovetkezo sebessegbe
ha meg akarsz alni, akkor csak elkezded nyomni a feket, az automata elkezd visszavaltani
teljesen megallsz, az automata 1esbe valt vissza, es amig labad a feken (pl. piros lampanal) addig all az auto, ha lab le a fekrol es adsz gazt ujra elindul
ha vegeztel, akkor berakod P-be, leallitod a motort.
Sok autonal nem lehet kivenni a kulcsot amig nem rakod a valtot P-be.
tolatasnal R-be rakod
automata kocsiknal csak ket pedal van, fek/gaz
valtotol fuggoen, van kapcsolasi lehetoseged, pl. latsz egy + - jelet, ha ide attolod a valtokart, akkor te mondod a kocsinak mikor valtson fel/le, igy tudsz jatszani a motorfekkel, illetve gyorsulasnal ha visszavaltasz a minusz jellel akkor hamarabb gyorsul
ennyi
"van kuplungja, csak más a szerkezet. az is vált, az meg anélkül problémás."
Az automataváltós személyautók többségében ( szerintem 90+%-ban ) hidromechanikus nyomatékváltó van. Ez a funkcióját leszámítva semmiben nem egyezik meg a kuplungszerkezettel. De végül is igen, ez is "vált" valahogy :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!