Ha adott két UGYANOLYAN autó, viszont az egyik benzin motor a másik dízel, van különbség a MENETÉLMÉNYben?
"De hogy húzna már jobban ?:D
Nem viccből benzines az összes versenyautó:D"
Nem viccből nem szerelnek benzinmotorokat mondjuk hajókba, ahol többszáz tonnát kell elcipelni. Kedvenc versenymotord fogná magát és kimúlna az első percben, vagy meg sem tudná forgatni a tengelyt. De amúgy kamnionversenyen is igazi csodabogár lennél, ha benzines járművel állnál oda a rajtvonalhoz.
"A dízel hosszútávra lett tervezve, takarékosságra.:D"
Minden motort lehet hosszútávra, takarékosságra tervezni. A dízel nem azért ilyen, mert ilyenre tervezték, hanem mert mennyiség helyett minőségszabályozási elven működik.
nyert már Diesel versenyautó Le Mansban is, de leginkább a fordulatszám, súly miatt (sokkal masszívabb motor kell dieselnek) benzinesek, valamint a Dieselt lehetne elég hamar kidobni mert pillanat alatt hengerfejes lesz.
a nyomatékgörbe teljesen más, a benzin folyamatosan egyre többet ad le, a diesel meg alacsony fordulaton már leadja a nyomatékot. pl 1750től, amíg egy Benzines bmw 318i a 180 Nm-t 4900-es fordulaton adja le, meredekebb ezeknek a nyomatékgörbéje.
Picit félreérthető lehet a kérdés, mert benzinmotort szeretné összehasonlítani a diesellel, de min egyszerű diesel már régóta nem használják, hanem ezek már szinte kivétel nélkül turbósítva vannak. Egy modern turbódieselnél már jó a menettulajdonság, míg egy szívódiesel elég lomha tud lenni.
Most kezd elterjedni a turbobenzin is a hétköznapi autóknál, ott ha ugyanakkora ccm-ről beszélünk akkor a benzines jóval több élményt tud nyújtani.
"Picit félreérthető lehet a kérdés, mert benzinmotort szeretné összehasonlítani a diesellel,....Most kezd elterjedni a turbobenzin is a hétköznapi autóknál, ott ha ugyanakkora ccm-ről beszélünk akkor a benzines jóval több élményt tud nyújtani."
Pár hónapja itt egy hasonló kérdésnél felvetettem az egyenlő pályák-egyenlő esélyek metódust, avagy tegyünk egymás mellé egy feltöltött benzinest és egy feltöltött dízelt. Hogy teljesen fair legyen az összehasonlítás, javasoltam a 2.0CRTDI-t és a 2.0TFSI-t ( mindkettő "közös nyomócsöves", közvetlen befecskendezéses, feltöltött,azonos gyártótól..stb) és a sok elvakult dízeles csodálkozott, hogy a benzinesnek nagyobb a nyomatéka, szélesebb a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám-tartomány ( e miatt nagyobb a teljesítménye is), sokkal jobban is megy. Egy előnye maradt csak a dízelnek, a fogyasztás. De most akkor fogyi rekordot döntünk vagy élmény autózunk. Egyszerre a kettő nem megy :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!