A TD, a TDi, és a HDI között mi a különbség?
A TD attól függően, milyen autón van, többféle dolgot is jelölhet. A Mercedesnél például sokáig a szívódízel kombi jelölése volt (mert ott a kombi T-Wagen). Általában az egyszerű, intercooler nélküli turbódízeleket jelöli.
A TDI-t a VW-konszern szereti használni. Nem, nem azt jelenti, hogy turbódízel intercoolerrel, hanem a közvetlen befecskendezéses turbódízelek megnevezése. Ezek lehetnek a régi, VP37 adagolós TDI-k, vagy az új, PD vagy CR rendszerű csodadízelek.
A HDi is közvetlen befecskendezéses, common-rail rendszerű turbódízel motort jelöl, úgy, mint manapság a TDI, csak ezt a PSA-konszern használja a saját motorjaira.
márkától függ leginkább.
Skodánál az MPI pl a hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor.
BMWnél a TD az az adagolós turbódiesel IC nélkül, a TDS ugyanez csak intercoolerrel, a D pedig a common railes motor.
Igen, van közvetett és közvetlen befecskendezés is. A közvetlen befecskendezéses lényege az, hogy a gázolajat nem különálló örvény- vagy elő kamrába, hanem az osztatlan égéstérbe porlasztják. Míg a közvetett befecskendezésű dieselekben kialakítanak egy elő- vagy örvénykamrát és oda fecskendezik az üzemanyagot.
Az intercooler, magyarul töltő levegő hűtő, az a lényege, hogy lehűti a levegőt ami a turbóból jön és így oxigénben dúsabb levegő fog bemenni a hengerbe, ami teljesítmény növekedést eredményez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!