Fiat 850 vélemény?
Igazából a Fiat 850-est 40 éve nem gyártják: amelyik példány nem volt felújítva, azon biztosan találsz valahol rozsdát. Meg ha használják, akkor elő fog jönni a felújított példányokon is.
Az utazótempója elég lenne autópályán, mivel ott 60 km/h a minimum sebesség - viszont újkorában sem ment 130-at, úgyhogy azt ne is nagyon várd tőle.
Ha hetente át akarsz vele vágni az országon és nem érzel vágyat a kocsi "babusgatására" (mármint rendszeres, úgy értem heti/napi rendszerességű apró feladatokra), akkor maradj a jellegtelen Swiftnél.
Egy régi járművel többet kell foglalkozni, érteni kell hozzá valamicskét. Cserébe más az élmény, nem csak neked, hanem az utca emberének is. Meg állítólag nagyon jó hangulatú rendezvényeket csinál a hazai klub.
Ha van egy autószerelő ismerősöd, akkor nyugodtan. Ő hálás lesz a biztos jövedelemforrásért, te meg azért mert lesz, aki hetente ki fog húzni a sz@rból.
Tudom ez becsmérlően és gonoszul hangzik, de én senkit nem akarok sem önérzetében, sem az ízlése miatt bántani. De egy 40+ éves Fiat tulajdonosa legyen nagyon, nagyon harcedzett, és minden meglepetésre nyitott. A drótkötélből lévő idegzet legalább akkora előfeltétel, mint az autó robbantott rajzának kívülről való ismerése.
A mindennapos kudarcélményekért (pedig tegnap beindult harmadikra...) és a (nagyon) gyakori szervízbe szállíttatásokért cserébe kárpótol néhanapján az a boldog megnyugvás, hogy idén gond nélkül odaértél a 120 kilométerre lévő Fiat-találkozóra. Hazafelé meg csak segít valaki...
Ha sajátságos, egyedi, pontosabban egyéni, de megbízható és mindennapos használatra alkalmas autót akarsz, akkor ne Fiat 850-ben gondolkodj. A korosztályában vannak sokkal jobb, műszakilag kevésbé rossz autók:
legelső generációs (70-es évek) Opel Kadett például, vagy az Ascona 80-as évek elejéről. A réges-régi Ford Escort (70-es évek) szintén kevésbé ócska, mint az a Fiat.
Most le leszek pontozva, jó alaposan, de sebaj. Az írás megmarad.
Nagybáttyámnak volt egy a 80-as években. Elmondása szerint állandóan szerelni kellett, meg tolni kellett.
Azóta eltelt több mint 30 év, tehát ami nincs felújítva az vészesen szar állapotú. Hobbi autónak tökéletes, ha van hozzá türelmed és elég pénzed, de napi közlekedésre szerintem már alkalmatlan. Alkatrész sincs hozzá, ha meg valamit rendelsz hozzá külföldről, az majdnem egy hét mire hozzád eljut.
Cikinek nem mondanám, hiszen már bőven veterán korú. Autópálya tempót viszont biztosan nem bírná. Az már inkább a végsebessége.
A 850-es a FIAT legsikeresebb típusa(volt). A motorja elnyűhetetlen, akár a 124-esé.
Ugyanilyen a kicsit mosolygós 650-es, ami még a TOPOLÍNÓ felezett motorjával lett életrekeltve milliók örömére.
Ha átnézed a gépet, és átlátod a motor teljes szerkezetét, hogy milyen egyszerű, meglátod nem lesz gondod. Ha jól beállítod, minőségi olajat teszel bele, a megszakítóra odafigyelsz, a porlasztója előírásszerű, akkor soha nem lesz gondod, és eszedbe sem fog jutni egy jellegtelen, f*stalicska szwiftet venni. Ezeket a modern hulladékokat,( mint a corsa is), inkább a kényelmesebb embereknek találták ki, akik pontosan szeretnének az uticéljukhoz érni, viszonylag rövid idő alatt.
Ha megveszed a 850-est, az lesz életed legjobb döntése. Sokan megállnak és megnézik, gyönyörködnek majd egy picit, amikor elsuhansz mellettük.
... én meg csorgó nyállal ülök be a lepukkant Tigrámba, félve, hogy mikor alázol le az úton...
jó autó lenne ha a szalonból hoznád.
DE te 40 évesen fogod megvenni. Közben megjárta háromszor a fővárosi autópiacot meg volt 4 olyan tulajdonosa, akinek csak kocsmára tellett. Emiatt szét van rúgva és rohad mindenhol. Még indul, de mindene bizonytalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!