Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1998 Suzuki Swift GLS,1.3. Mi...

1998 Suzuki Swift GLS,1.3. Mi okozhatja az alábbi problémákat?

Figyelt kérdés

Körülbelül 2 és fél éve használom (első autóm), a kötelező szervizt és karbantartást mindig megkapta. Sosem hajtottam agyon, hamar feljebb szoktam váltani. Általában városon belül használom sokat, csak ritkán fordul elő, hogy hosszabb útra mennék vele. Néha megyek egy nagyobb kört országúton (50-60 kilométert), mert azt hallottam, hogy az kicsit javítja a fogyasztását, ami a sok városi használat miatt 6-7 liter körül van.


Az első problémám, hogy az elmúlt fél évben kezd meglehetősen lomha lenni, régebben lendületesebb kis kocsi volt, most viszont ha pörgetem se nagyon akar menni. Lehet a túl sok városi használat miatt?


A második a fék, ami intenzívebb használatkor erősen ráz. Gondolom eldeformálódhatott már a tárcsa, vagy esetleg mi okozhatja ezt? Bár valószínűleg a következő szervizkor cserélve lesz.


A harmadik, hogy szintén az elmúlt fél-egy évben nehezen veszi a rükvercet, néha az ötödiket is. Ez mitől lehet?


Végül, de nem utolsó sorban mintha a kormánynak is nagyobb holtjátéka lenne már az utóbbi időben.


Nem várok részletes szakértői válaszokat, csak pár jó tippet, hogy mi lehet a bajok forrása. Köszönöm aki válaszol!



2013. ápr. 29. 20:31
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

1.

Lehet sokféle gond, de cserélj üa. szűrőt és gyertyákat.

Mivel 1.3-as ezért a szelephézag is közrejátszhat. Sőőt sokminden más is. Ezt nyomoztasd ki.


2.

Fékezéskor lehet a gagyibb tárcsa deformálódása, mert ha egyszer satuzol, akkor utána üthet.Én is így jártam.

Cserekor mindenképpen a "Bosh" tárcsa és a "Textar" betét javasolt.


3.

Váltóolaj!

Ez nagyon gyenge pontja az enyémnek is.

Mindenképpen a "Q8" 75W-90 menjen bele.

És ezzel a lendülettel állíts a kuplung bowdenen.


Sokan hülyének fognak nézni, de 3 évente illik folyadékokat cseréltetni.

Hűtő, fék, olajak.

2013. ápr. 29. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
A szűrők viszonylag frissek, nem hiszem, hogy az a baj, de akkor megnézetem, hogy konkrétan mi a baja, mert utána kerestem és tényleg rengeteg dolog okozhatja ezt. Köszi a tanácsot a fékkel és a váltóolajjal kapcsolatban, mindenképp megfogadom a kuplungbovdennel együtt. A fékfolyadék akkor lett cserélve, amikor hozzám került, szóval lassan 3 éve, motorolajcsere nemrég volt, hűtőfolyadék is viszonylag friss. Köszi szépen a tippeket, ha tehetném több zöldet pontot is nyomnék!
2013. ápr. 29. 21:48
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ne foglalkozz a zöld pöttyel, engem nem érdekel.

A lényeg a segítség volt.

Nekem is volt rá már 14 évem és sokszor jó volt a segítség.

2013. ápr. 29. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

1. Vagy a benzinszivattyú szűrője kezd eltömődni, vagy csak natúr "ellustul(t)" a kocsi. Előbbinél az AC-t kikéne venni a tankból és megtakarítani, utóbbinál pedig egy-egy út során magas fordulaton kellene pörgetned a kocsit (2es 3as fokozatban szinte tiltásig), ezzel tudod orvosolni a problémádat. Illetőleg a gyertyákat és levegőszűrőt sem ártana megtakarítani/cserélni.


2. Mi az hogy ráz? És hol, az első vagy a hátsó kerekeknél? A fentebb említetteken kívül még a fékbetét is megsérülhetett (elöl) vagy a fékmunkahengereddel lehet esetleg még baj (hátul).


3. Tipikus Suzuki betegség. Általában a 2es és rükverc szokta magát a leghamarabb "megadni" (szinkrongyűrű kopása). A váltóolaj cserével csak egy paraszthajszállal leszel előrébb. (Nekem ugyan úgy recseg, mint olajcsere előtt.) De azért a szintet nem árt ellenőriztetni!

2013. ápr. 30. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

A légszűrő sincs egy éves, de a többi dologban igazad lehet, én is azt olvastam több helyen, hogy ennek a problémának sokszor van az üzemanyag rendszerhez köze. Meg persze lehet még azért, mert sokat van alacsony fordulaton. Majd ha legközelebb elviszem egy hosszabb körre, akkor hagyom majd kicsit pörögni alacsonyabb fokozaton, hátha jobb lesz.


Azért gondolom, hogy elöl van a gond a tárcsáknál, mert leginkább a kormányt rázza, ha intenzívebben fékezek, de érezni az egész kocsin is. Amúgy a fékhatás is eléggé kezd szinten aluli lenni, ezért is biztos, hogy csere lesz a dologból. Hátul a doboknál szerintem nincs vele gond.


Ez nem túl biztató, kezdtem örülni, hogy esetleg megúszom egy olajcserével, de ezek szerint nem olyan biztos. Amúgy az 1-est és 2-est is nehezen veszi néha, de ez azóta ilyen, mióta nálam van, nem lett észrevehetően rosszabb.


Köszönöm a te válaszodat is!

2013. ápr. 30. 12:27
 6/7 anonim ***** válasza:

Nekem is van és volt problémám a váltóval.

Cseréltettem tárcsát is de semmit nem javított rajt.

Ezért nem igazán foglalkozok vele, mert ha beszarik 25 e egy komplett. Aztán cserélem úgy.

3 évente meg kap olajat bele.

2013. ápr. 30. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Sebességből nem dobja ki a fokozatot menet közben? Ha igen, akkor érdemes olajat cserélni. Ha nem, akkor nem sokkal lesz jobb olajcsere után a recsegés. Egyébként 2.2L olaj kell a váltóba, literje pedig 2000Ft körül van. mivel 1L-es kiszerelésben van az 6ezer, plusz nem tudni, hogy mennyit kérnek el a cseréért. Én inkább a fékre gyúrnék rá jobban.
2013. máj. 1. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!