Optikai tuning egy kicsit más "értelemben"?
Üdv!
Azért írok, mert kb. fél-1 év múlva autót szeretnék vásárolni. Használtan, benzinest, max 1M ft-ig. Kicsit kifejteném, hogy a tuning hogy kerül szóba: szóval tuning alatt optikai tuningot értek, azt is teljesen visszafogott módon, Nem szeretnék sem "menőzni", pláne, hogy ezek csak külsőségek, belül (motor, váltó, stb stb) semmi tuning nem lenne. Ami miatt optikai tuninra adnám a fejemet, az a következő miatt van: úgy látom, használt autó vásárlása 3 módon történhet:
1. Motor, belső, állapot szempontjából jó, megbízható, normális állapotban lévő, fenntartható (költség szempontjából), nem túl nagy fogyasztású, DE régi autót vesz az ember, ami esztétikaliag, külsőleg nem tetszik neki (jelen esetben így van). -olvasgatva totalcar, autonavigator, gyakorikerdeseket, ami alapján szóba jöhet használtban: seat leon, ibiza, honda civic, ford focus, fiesta, peugeot 206, 307, opel astra f g -.
2.Hitellel vesz valami csábító középkategóriás kocsit, ami még bele is fér az árba, de mivel nem gondolta végig, vásárlás után rákölt még egy csomó pénzt az autó (szükségszerű-kötelező) felújítására, mert nem véletlenül volt annyi, amennyi az autó. (pl. 3as bmw 1millióért), utána pedig, ha szervízelni kell emgint csak nagyon sok pénzt költ rá, fogyasztása sem a legkisebb,
3. Hitellel vesz olyan autót, amilyen kívülről belülről rendben van és lesz is, egy darabig, tetszik neki ez az álma stb., ez viszont kilőve, manapság amúgy sem vennék fel hitelt, pláne nem autóra, pláne nem nagyobb összeget.
Így tehát csak az 1. pont marad.Viszont azok az autók (ízlések és pofonok, de) nekem külsőre egyáltalán nem jönnek be, gyári állapotban, nem szívesen vezetném őket. És ezért gondolkodtam egy minimális, visszafogott, szerény optikai tuningon, hogy az az autó jobban tetszen, jobban szerethessem, tehát külsőleg kicsit hasonlítson a 2v3-as pontban leírtakhoz. Ami nekem bejön - bocsánat, ha valamit nem szakszerűen írok le, kezdő vagyok - azok azok az autók, amelyek kicsit mint, ha ültetettek lennének - de ez lehet, hogy csak a lökhárító küszöb miatt látom így- és amely autó eleje kicsit "vastagabb", hogy úgy mondjam, és az alakja, egyben nézve jobban "egyben van" tehát inkább lekerekített formák uralkodnak. Amolyan bmw 320d, saab 9-3 aero, 9-5, ilyesmi autók. Tehát én nem need for speedes tuningot szeretnék, csak egy kicsit módosítanék a kocsin, lökhárító, küszöb tekintetében. (talán felni,). Mindenképpen visszafogott, letisztult, nem túl "menő" alkatrészekkel. A kérdésem az lenne, hogy ilyen értelemben van e létjogosultsága az optikai tuningnak, vagy innen nézve hülyeség, nem éri meg, és a szakma kicsúfolása lenne?
A lökhárító cserékkel így nincs gond, simán meglehetne csinálni.
Persze ha anyagilag úgy vagy vele akkor lehet egyedileg is csináltatni olyan lökhárítót ami neked tetszik, sőt egyik ismerősöm azt csinálta hogy az opeljére vett egy bontott lökhárítót, és műgyantás, üvegszálas módszerrel csinált rá más formát, majd lefestette az autó színére annak sötétebb árnyalatára hogy azért dobjon is kicsit rajta és azt rakta fel. Tudtommal az optikai tuningra nem kell engedély és a műszakin sem csinálnak belőle ügyet ha biztonságos persze és tartós is. Az optikai tuningnál is csak azt kell tudtommal bejelenteni ha az autó színét változtatnád.
A felniket is lehet cserélni gond nélkül, elmész gumishoz megmondod neki hogy egy menő felnit akarsz rátenni, rápróbáljátok majd tetetsz rá gumit felszereli és szevasz.
Igazából ha a pénztárcád engedi, mindent meglehet csinálni. Tehetsz rá akár küszöböt is, vagy karbonszálas fóliát a motorháztetőre, ha az tetszik, vagy szellőző nyílást a motorháztetőre. Ilyen téren határtalan lehetőségek vannak, vagy esetleg kisebb matricák, díszfóliák az autóra, legtöbb ilyen dizájn cég akik ilyenekkel foglalkoznak vállalnak autóra fóliázást is akár csíkot vagy valami motívumot rá. Ha ez is az elképzeléseidbe tartozik akkor meglehet oldani, a volt szomszédom a nagyapja trabantját csinálgatta évekig, és tett rá fóliát, meg lepolírozták, hogy kinézzen valahogy, akkor a lökhárítót is krómozták, meg egyedileg csináltak rá hűtőrácsot, plusz a belsejét is kipofozta új ülésekkel, ülés kárpittal, és a mai napig nem jövök rá hogyan oldotta meg azt hogy elektromos ablakemelőt rakott a két ajtóba. Igaz hogy a gombja középtájt volt a sebváltó mögött de valahogy bepréselte a motort abba a vékony ajtóba amin meg is lepődtem.
Igazából ismeretség is jól jön hozzá, meg hátha írnak még neked nálam okosabbak akik tudnak adni ötleteket erre.
meg persze vannak olyanok is amikbe nem kötnek bele forgalmin meg a zsaruk sem, csak mindent kell tudni róluk és az árát is kell tudni a dolgoknak plusz egy megbízható szerelőt keresni aki meg is csinálja az elképzelésed.
De ha rám hallgatsz én apránként kezdeném, mert hirtelen kezdve lehet annyiból jönnél ki amennyit nem tudnál érte adni, és azért spórolással könnyebben ki lehet vitelezni mindent.
Köszönöm a válaszod!
Igazából lökhárító, meg küszöb lenne "csak". Én is úgy gondoltam, hogy először autó, aztán utána csinálgatni ezeket.
Végre valaki aki nem krómsárkánnyal meg ilyen szarokkal akarja teleaggatni a kocsiját! :D Ez becsülendő.
Nagyon jó irány felé kacsintgatsz mert ezek a letisztult autók szerintem és sok tuning autós szerint is szépek. Az ültetés és a gyárinál 1-2 collal nagyobb felni sokat dob a kinézetén az autónak. A lökhárító ha nem fényezett akkor azt lefényeztetném, vagy vennék bontottan olyan színűt mint a kocsi. Az utángyártott lökhárító toldatok szerintem nem szépek, ezzel kár elrontani, mert könnyen felkerülhet az autó a jajjdecsúnyára (lsd.: [link]
Itt van pár link, szerintem ezek szépek és mégsem hivalkodóak: [link]
Tudom, hogy Chevrolet-et nem írtam, de pl. egy sima lacetti-hez képest ez:
a változás, már bőven bőven elég lenne.Tehát "csak" ennyiben gondolkodom.
Én is a felnit ajánlom kezdésnek. Hihetetlen a különbség egy sima acélfelni, és egy gyönyörű alufelni között. Én a saját kocsimra a 13 coll-os felni helyett 14-est raktam fel, persze peresebb gumikkal, hogy ne csaljon a km óra. A hatás azóta is letaglóz, mintha egy másik kocsi lenne. :)
Aztán ha az megvan, akkor kicserélheted az index búrákat fehérre (már ha nem alapból az), az is szépít a kocsin.
Én is pont itt tartok, amellett, hogy kapott a kocsi még pár extrát. A következő lépés nálam majd az ültetőrugó lesz, ami 3-4 centivel lejjebb viszi a kasztnit, így nem kell lökhárító toldalék.
Összességében egy visszafogott stílusú szépítgetésnek mindenképp van értelme, a saját akaratod szerint lehet alakítgatni a kocsidat. Csak arra figyelj ,hogy a ló túlsó oldalára ne ess át. :)
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Nem hiszem, hogy túlesnék, nem lesz annyi pénzem azért :D
És alanynak ti milyen autót ajánlanátok? Amiket eddig ovlastam:
ford focus
-honda civic-
-peugeot 307-
peugeot 206
-chevrolet lacetti-
-seat leon-
-seat ibiza-
opel astra f
opel astra g
Talán alapjáraton a -jel- között lévők tűnnek számomra, külsőleg elfogadhatónak.
A Civicekkel az a baj, hogy 90 százalékuk valami idióta tuning matyi hülyegyereké volt aki vagy szétrúgta vagy összetörte min egyszer vagy mind a kettő, amúgy ha nem, akkor nagyon jó autók. F Astrák szintúgy kivéve azt, hogy sokkal kevesebb hülyegyereknek van, ezek is jó autók. Fordot ne vegyél, ha nem akarsz magaddal kiszúrni. Peugeot dieselből meg max a régi szívót, benzinesek átlagban nem olyan rosszak ahhoz képest, hogy Peugeot. Még a Swiftek is nagyon jók és csak azok nézik le, akik nem értenek hozzá. Amúgy nekem F Astrám van 1.6 8V.
Autótechnikus
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!