A forma 1ben ha rosszul rögzítették a kereket, elrepült. Az utcai autókban is megy ez? Így embert lehet ölni?
Ha siettek a boxutcában, nem húzták meg rendesen a csavart, vagy bármi, és elrepült a kerék.
A valóságban is ez lehet? Ha valakinek a kocsiján meglazítják a csavarokat, akkor az elkezd majd menet közben lötyögni, majd lerepül?
És ha ezt 130nál csinálja, akkor annyi?
Az autó le az útról, vagy bármi, és meghalhat az ember?
Egyik ismerősöm nagyapja úgy halt meg, hogy mé a régi rendszerben 4 év várakozás után ment átvenni az új Daciát, aztán hazafele az úton persze megnézte mennyi a max sebesség, csak a román munkások "gondos odafigyelése" miatt elszállt a bal első és meg is volt a baj...
Más nem sérült meg szerencsére, de ez is elég elszomorító. Na én amikor ezt a történetet hallottam megfogadtam soha nem veszek Daciát.
Az utcai autókon nem a kerékcsavar meghúzása miatt repül el a kerék! Én jártam úgy évekkel ezelőtt, hogy a Ladámon lelazult a jobb első kerék, de simán és időben észre lehetett venni, mert kopogott menet közben. A 4-5 db kerékcsavarnak hosszú idő kell, hogy teljesen kicsavarodjon, és közben még a felniközép szépen támasztja a kereket.
Amikor utcai autókon elgurul egy kerék, akkor legtöbbször tengelycsonk törés, vagy a csapágyrögzítő anya (Nem rakják be, vagy kiesik a sasszeg pl.) miatt szokott megtörténni.
Szerintem.
Persze, volt már olyan, hogy emiatt meghalt valaki, például a Forma–1-ben is alig 13 éve: [link]
Utcai autókban inkább az autó utasaira jelent veszélyt, ha leszakad az egyik kerék, mert ott nincsen annyi néző, bíró stb. az út körül. (Ha lakotton történik, akkor normális körülmények között nem tud 60-nál gyorsabban elrepülni a kerék, és nem mondom, hogy szívesen lennék, aki elkapja, de azt még ki lehet bírni.) Az a nagy szívás, ha lakotton kívül repül le a kerék, és a szembe sávban találja magát valaki, mikor jönnek is szemben, úgy könnyen meg lehet halni (akár egyszerre 8-an is), ilyet a defekt is okozhat. A 19:38-as válaszoló mondott példát ilyen halálesetre is.
Szóval nem mondom, hogy ha 130-nál csinálja, akkor biztosan annyi, de semmi esetre sem egészséges, és nem jó vicc a csavarok meglazításával szórakozni.
Régen volt egy ehhez kissé hasonló eset rallyn.
Tőcsavarom felni volt az autón és elszállt a csavar.Amikor leszakadt,nem maradt asárvédő alatt,hanem kirepült és nagy sebességgel megindult az emberek felé.Egy embert eltalált a kerék és meghalt.
Azt hozzá kell tennem,hogy én nem voltam a rallyn,úgy mesélték,tehát ha nem így volt,akkor más után hazudtam.
Egyébként nagyon valószínűnek tartom,hogy egy autónál így nem repülne el a kerék.Szerintem rádőlne az autó és beszorulna a kocsi és az aszfalt közé
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!