20-30 év múlva megint teljesen más lesz az autók dizájnja?
Ha megnézek most egy 70-80 as évek autóját, elég érdekes.
Nem mondom, hogy gáz, de nem a mai autók stílusa: pl haverom nem szereti a régi autókatr, és azt mondja erre, hogy "jajj, ez régi, csúnya!"
Ha ez így megy, akkor pl. 20-30 év múlva megint csak fura lesz egy ilyet látni?
Tehát akkor majd lesznek más külsejű autók, és aki a moderneket fogja szeretni azt fogja mondani: "jajj, ez régi, csúnya!"
Akinek a Ferrari 308 GTS ronda, annak biztos ronda lesz 30 év múlva a Bömbi is.
Különben nekem meg a régebbi kocsik jönnek be, ez a sok lekerekített forma....egyre jobban hajaznak egymásra a márkák.
+1 az utolsónak!
Szerintem a legtöbb 2010-2013-as autó inkább hasonlít egy szappantartóra, vagy egy niveás flakonra. Ráadásul ugyanúgy néznek ki. Régen volt "egyéniségük". De persze valakinek biztos jobban tetszik a szappantartó kivitelezés, őket sem akartam megbántani!
Szerintem nem lett teljesen más az autók dizájnja 20-30-40 vagy akár 50-100 év távlatában sem. Még mindig 4 kereke van és kormánnyal vezéreljük.
Fiatalabbak lehet, hogy elhamarkodottan ítélik meg a dolgot és nekik a régi eleve egyenlő a rondával, de ez inkább amiatt van, mert ők szüleik révén egy olyan világba csöppennek bele, ahol anyu 5 éves telefonja régi és apu 10 éves kocsiját is cserélni kell - de nézzük egy kicsit másként a dolgot - miért kell a dizájnnak változnia? Miért ragaszkodik évtizedek óta az eredeti formáihoz mondjuk a Rolls Royce, Land Rover és a Porsche és miért nem néz ki úgy egy 2 milkós Dacia mint egy 15 milliós Audi?
Nos, nem a karosszéria-megmunkálás költségei miatt. Az autót társadalmi rétegeknek tervezik - a Daciáról a külseje alapján is el kell, hogy hidd, hogy egy olcsó autóval van dolgod (még ha a brit királyi család utazik is benne), az Audinak meg tükröznie kell, hogy ez a kocsi bizony valami vállalati vezetőé (még akkor is, ha mondjuk Torrente száll ki belőle lehúzott gatyával). Ugyanígy működik ez az idővel is, az új típusnak el kell hitetnie magáról, hogy a jövőt képviseli, még akkor is, ha ez a régi típus rovására megy. Nem azért látja a 308-as Ferrarit csúnyának a haverod, mert régi, hanem mert tudja, hogy egy modern sportautó nem így néz ki. Ugyanakkor a design nem csupán egy trükk az autógyártók részéről az eladások növelésére, hanem környezetünk alakítása is a legprofibb módon, de ezzel már nagyon off-topicba mennék, úgyhogy röviden lezárva: igen, totál más lesz a hétköznapi utcakép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!