Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyernék lóerőt azzal, ha sima...

Nyernék lóerőt azzal, ha sima szívó benzines autómra intercoolert szerelnék? Segít ha hideg levegőt sziv be?

Figyelt kérdés
az autó egy golf 3 gti, 2E motorkódú 8 szelepes, direkt szürővel, sport kipufogóval és belül polírozott hengerfejjel ellátott .

2013. ápr. 14. 22:42
 1/4 anonim ***** válasza:
Valamit igen. De szerintem többet érsz azzal ha a levegőbeszívást segíted. Értem ezalatt hogy a gyári levegőszűrő előtt lévő sokszor igen bonyolult s esetenként nagy ellenállású dobozok és csövek csak és kizárólag a szívás zajának csökkentésére szolgálnak amit ha kiszedsz jobban fog menni. Igaz a szívászaj megnő. A sportszűrőt s az egyebeket nem ajánlom ha hosszú távon szeretnéd a motorodat használni. A TC-n van egy jó cikk a levegőszűrőkről érdemes elolvasni.
2013. ápr. 14. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Ram air rendszer a te cuccod. Intercooler inkább csak fojtaná a motort. Meg amúgy is, mit hűtene az eleve olyan hőmérsékletű levegőn mint amit beszív? :D
2013. ápr. 14. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Nem nyersz vele, sőt, veszítesz. Az intercooler áramlási ellenállása jókora, ezért egy szívómotort olyan hatékonyan fojt meg, hogy csak na. A turbó át bír rajta préselni elegendő mennyiégű levegőt, de a szívómotor alaposan meglepődik, aztán nem nagyon működik vele.

Egyébként meg a szívómotor esetén az intercooler nem tud hűteni. A szívómotor a kintivel megegyező hőmérsékletű levegőt szív be, ami csak a hengerfej előtt, a szívósor végén kezd egy kicsit melegedni. Ha ezt a levegő keresztülvezeted egy cooleren, mi fogja hűteni? Úgy van: a külső levegő. Vagyis ha a külső hőmérséklet 20 °C, akkor a beszívott 20 fokos levegőt az autó körüli 20 fokos levegővel próbálod 20 fok alá hűteni. Ha ez sikerül, kapsz érte fizikai Nobel-díjat.

Igen, tudom, áramló levegő, menetszél, meg ilyenek. Ne menjünk most ebbe bele részletesen, hidd el nekem, hogy ebből bizony hűtés nem lesz. A turbómotor más, ott aaz adiabatikus kompressziótól és a forró turbótól felmelegszik a levegő, a hőmérséklete nagyobb, mint akkor volt, mikor beszívta a motor, ezért le lehet hűteni a környezeti hőmérsékletre. De szívómotoron ilyen nincs. Sokkal többet érsz azzal, ha megpróbálod kihasználni a nagy sebességnél fellépő torlónyomást és igyekszel olyan légbeömlőt építeni a motorra, amivel nem a motortérben keringő meleg levegőt szívja, hanem a külső hideg(ebb) levegő jut be. De ezt ne vidd túlzásba, mert télen nagyon kellemetlen tud lenni, ha nem hajlandó kellően bemelegedni a szívósor.

2013. ápr. 14. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszönöm a komoly válaszokat. a kocsin nem lesz intercooler, legalábbis nem ezzel a motorral.
2013. ápr. 15. 09:16

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!