Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az miért van hogy mondjuk a...

Az miért van hogy mondjuk a Yamaha Aerox gyorsabb mint a Neos, vagy a JOG-R?

Figyelt kérdés
Pedig ugyan az a motor,a meghajtás...

2013. ápr. 13. 23:01
 1/8 anonim ***** válasza:
fogalmam sincs hogy melyik milyen teljesítményű stb, de autónál ez úgy megy, hogy a gyártónak a legegyszerűbb ha van egy kiforrott, megbízható motorja és azt adja a típushoz különböző teljesítményekkel, így lefedi az igényeket és jelentős pénzeket takarít meg, hogy nem kell másik motort beszerezni, fejleszteni
2013. ápr. 13. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Szerintem azért gyorsabb mert 13-as kereke van. Más minden ugyan az kivéve a külső
2013. ápr. 14. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Ezt igy csinálják gyárilag.
2013. ápr. 14. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
de pont azért nem értem, mert gyárilag oké, a motor teljesítményét fojtásokkal befolyásolják/korlátozzák, de mikor kiveszik akkor ezek mer nem használnak
2013. ápr. 14. 15:36
 5/8 anonim ***** válasza:

Azért, mert nem ugyan az a blokk van bennük. Az Aerox víz, a Neos és a Jog-R pedig levegőhűtésű. A levegősöket értelem szerűen gyengébbre hangolják.

A fojtás mértéke pedig országonként változó, de valahol egyáltalán nem írja elő törvény és pont ezekben az országokban van jelentősége ennek az üzletpolitikának.

2013. ápr. 14. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Blokkjuk csak nagyjából hasonló de nem azonos. Folyadékhűtés miatt illesztések kisebbek, és erősebb is a blokk. Más a variátor hangolása és más a végáttétel is.
2013. ápr. 15. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
nem a léghűtés miatt, ez hülyeség... a yamahaának mai napig van 1300 ccm-es motorja, az xjr
2013. ápr. 15. 14:47
 8/8 anonim ***** válasza:

És most az xjr 1300 hogy jön ide?


Amúgy az xjr levegő-olaj hűtésű, ami nagyon nem mindegy és még így is csak 107 lóerőt tud 1251 köbcentiből. Vagy ott van a GSX 1400, ami szinten csak 106 lovat tud 1402 köbcentiből, de ez is levegő-olajhűtésű. 2 ütemű motornál az olajhűtés alapból ki van lőve, szóval még ez se segíthet. Nem véletlenül volt már a 80as években is vízhűtésű a sportmotorok többsége, a 2 üteműeknél meg az összes.


A levegő-olajos blokkok határát kb. a régi GSX-R -ekkel érték el. A 92-es 1100-as GSX-R tudott kb. 145 lovat 1127 köbcentiből. Ehhez képest egy modern vízhűtésű GSX-R 191 lovat tud 999 köbcentiből.


Amúgy ha szerinted ekkora hülyeség a vízhűtés, ajánlom hogy írd meg a nagy motorgyáraknak, főleg a Suzukinak, hogy térjenek vissza a levegő-olajos blokkokra, mert a hűtés úgyse számít semmit. Sok szerencsét....

2013. ápr. 15. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!