Az miért van hogy mondjuk a Yamaha Aerox gyorsabb mint a Neos, vagy a JOG-R?
Azért, mert nem ugyan az a blokk van bennük. Az Aerox víz, a Neos és a Jog-R pedig levegőhűtésű. A levegősöket értelem szerűen gyengébbre hangolják.
A fojtás mértéke pedig országonként változó, de valahol egyáltalán nem írja elő törvény és pont ezekben az országokban van jelentősége ennek az üzletpolitikának.
És most az xjr 1300 hogy jön ide?
Amúgy az xjr levegő-olaj hűtésű, ami nagyon nem mindegy és még így is csak 107 lóerőt tud 1251 köbcentiből. Vagy ott van a GSX 1400, ami szinten csak 106 lovat tud 1402 köbcentiből, de ez is levegő-olajhűtésű. 2 ütemű motornál az olajhűtés alapból ki van lőve, szóval még ez se segíthet. Nem véletlenül volt már a 80as években is vízhűtésű a sportmotorok többsége, a 2 üteműeknél meg az összes.
A levegő-olajos blokkok határát kb. a régi GSX-R -ekkel érték el. A 92-es 1100-as GSX-R tudott kb. 145 lovat 1127 köbcentiből. Ehhez képest egy modern vízhűtésű GSX-R 191 lovat tud 999 köbcentiből.
Amúgy ha szerinted ekkora hülyeség a vízhűtés, ajánlom hogy írd meg a nagy motorgyáraknak, főleg a Suzukinak, hogy térjenek vissza a levegő-olajos blokkokra, mert a hűtés úgyse számít semmit. Sok szerencsét....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!