Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki tud nekem abban segíten...

Valaki tud nekem abban segíteni, hogy most szabályoztattam fel a kocsimon a féktárcsát illetve vettem bele új fékbetéteket. Műszakira megy, de előtte vasalni kell a féket állítólag, annak mi a menete? Csak az aki ért is hozzá

Figyelt kérdés
2013. márc. 27. 19:19
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A vasalásnak két ismert módszere van. Az egyik úgy néz ki, hogy elindulsz, majd 2. fokozatban a gázt és a féket egyszerre nyomva megteszel 4-5 kilométert. Utána pedig szidod az esztergályost, hogy milyen trehány módon szabályozta fel a tárcsát, hogy máris üt. Ettől a módszertől ugyanis garantáltan túlmelegszik a fék, a tárcsa meg képes elhúzódni.

A másik módszer már egy fokkal jobb. Ilyenkor először próbaképpen fékezel párat, hogy megnézd, van-e fékerő. Ha van, akkor először 40-50-es tempóról, majd fokozatosan egyre nagyobb sebességről lassítasz az autóval. Vagyis felgyorsítasz, majd békésen lefékezel (nem kell padlóra rúgni a fékpedált, nem az a lényeg, hogy csikorogjon a gumi, hanem hogy egymáshoz kopjanak az alkatrészek), a fékezés végén pedig felengeded a féket és hagyod kigurulni az autót. Ekkor hűl a fék, nem árt meg neki. Utána megint felgyorsítasz (a fék még mindig hűl), újra fékezel és így tovább, amíg jó nem lesz.

Végül érdemes vészfékezéssel megpróbálni, nem húz-e el a fék. Ha nem rántja el az autót semerre, akkor jó. Ja, és gondolom, mondanom sem kell: ezt nem a reggeli csúcsforgalomban érdemes játszani, hanem valami forgalommentes helyen.

2013. márc. 27. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy erre feltétlenül szükség van-e.

Nem vagyok autószerelő, de pár hónapja cseréltettem le a tárcsákat és a betéteket az autómon elöl-hátul márkaszervizben.

A csere után nem szabályoztak semmit. Csak fékpadon bemérték, hogy jó-e.

Utána azt mondták, hogy az első 100 km-en nagyobb féktávokat vegyek, lehetőleg ne vészfékezzek, amíg be nem kopnak, hogy ne égjen meg a felület. Állítólag ha megég, jobban kopik.

Műszaki vizsga is egy hónapja volt. Itt újra bemérték. Minden rendben volt vele. Nekem sem volt gondom vele soha.

(Nyugodtan le lehet pontozni. Csak segíteni próbáltam...)

2013. márc. 27. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ha a tárcsa és a betét is új, nem árt kicsit "bejáratni" őket. Jobb úgy a fékhatás. De mivel manapság már a tárcsák és a betétek gyártási minősége is jobb, mint 20-30 éve, nem olyan drasztikus az eltérés, mint régebben. Vagyis csere után is átmegy vizsgán, jól fog a fék, nincs vele baj, de ha szépen összekopnak, akkor tovább javul.
2013. márc. 27. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszi szépen nektek, jobbnak látom ha keresek valami műhelyt ahol be tudom méretni a fékeket, nehogy megrántsanak műszakin nem lenne poén 23e huf-ot bukni, de előtte megfogadom a tanácsaitokat és be-be járatom a féket.
2013. márc. 27. 21:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!