Ilyen extra fűtés miért nincsen még a kocsikban?
Tök idegesítő, hogy a már üzem meleg motorral csak úgy tudok fűteni ha jár a motor.
Az ötletem a következő: A vízkörben lenne egy plusz elektromos vízszivattyú ami gyújtás nélkül is üzemel. Termosztát ugye zárva, csak a fűtőradiátor és a motor között keringetné a vizet.
A fűtőventilátor 1-es fokozatával együtt indulna, mondjuk amíg +30 fok fölött van a víz.
Ilyen megoldással leállítás után még kb. fél óráig lehetne fűteni a kocsit álló motorral.
Szerintem nem lenne nehéz kivitelezni!
Mi a véleményetek erről?
(Tudom van állófűtés már, de azt ne keverjük ide!)
Nekem a beindítás után, szinte azonnal elkezd fűteni.
De mondjuk ez egy Mercedes!
Kamionokban van állófűtés, nem lenne nagy dolog személyautókba is betenni. Annyit tudni kell, hogy lehúzza ám az akksit, ha nem figyeli az ember, hosszabb állás után járatni kell a motort, vagy kívülről tölteni az akkut.
Egyébként Honda személykocsim van, nem tudom mit csináltak vele, de ha beindítom, két perc múlva már meleget fúj. A Daciával annak idején Szolnokig el kellett menni, mire kezdett kiolvadni.
A régi Tatra, Barkas, Zaporozsec gépkocsikban ezt megoldották (ún. Sirokkó) benzines kályhákkal...
Egy átlagos autó fűtőkörébe pedig nem nagy meló beépíteni egy szivattyút. Majd meséld el, hogy milyen hatásfoka lett!
:)
De hát amíg a fűtésradiátorban meleg a víz, addig tudsz fűteni álló motorral is. Nem?
Igaz, hogy ez hamarabb hűl ki, mint a teljes rendszerben lévő 5-10 liternyi hűtővíz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!