Véleményetek szerint mennyire fontos felszereltség az ESP?
Van aki azt mondja, hogy mindenféle kütyü nélkül kell tudni vezetni Jogos valahol.
Most én is így keresek: ABS, ESP, ASR, Min 6 légzsák.
HAvi 1000-1400 km között vezetek nem felszerelt autót (céges), de a sajátomban szeretem ha minden biztonsági megoldás benn van, amit a pénztárcám elbír.Lehet sosem fog közbeszólni,de lehet csak egyszer és akkor a saját, vagy más életét menti meg.
5 vagy 6 sebesség.6. sebességet erősebb autókba raknak, éppen azért hogy pl autópályán 140-nél 5.ben ne 3500-at forogjon a motor, hanem csak mondjuk 2400-at, ezáltal halkabb, komfortosabb, nem mellékesen kevesebb eszegethet, és a motor is kevésbé kopik.
Nekem abs sem kell személykocsira,kamionoknál jó ha van,mert ott sok tengely van és nem lehet közvetlenül érezni,hogy mikor csuszik meg a pót.
S uj ató sem kell,egy uj ató árának töredékért felujitok egy régi nekem tetsző tipust és még csomó ideig autózok vele.
"kamionoknál jó ha van,mert ott sok tengely van és nem lehet közvetlenül érezni,hogy mikor csuszik meg a pót. "
Szerintem látni, hallani és érezni is.
Én is ESP párti vagyok.
Lehet, hogy tévedek, de úgy tudom, hogy 1-2 éve már az összes újonnan eladott autóban kötelező alapfelszereltségnek számít az ESP, akárcsak az ABS (ez utóbbi immár 8-10 éve), legalábbis az EU-ban.
Az én véleményem is abszolút amellett van, hogy az elérhető maximum legyen az autóban a biztonsági felszerelésekből. Persze vannak olyanok is, akik szerint még a bizt. öv is egy felesleges szar, és elmesélnek valami sztorit, hogy valaki azért úszta meg a balesetet, mert "ki tudott repülni" az autóból, stb., és akik szerint ez a férfiatlanság és lúzerség beismerése, sőt a pancser bénázás netovábbja, ha valaki ragaszkodik ezekhez a felszerelésekhez. Szerintem ezek nem "női dolgok", és nem a béna sofőrök helyett cselekvő gépi megoldások, mint pl. az automatikus parkolóba-tolató-kormánytekerő funkció.
Bárkivel, sőt, mindenkivel előfordulhat, és elő is fog fordulni, mégha észre sem veszi, hogy egyszer hibázik. Elbambul, és későn fékez, mondjuk egy kanyar közepén, és nagyot sóhajt, mert sikerül fél méterre a kocsisor mögött megállnia, ráadásul "meg tudta fogni" a kocsi megcsusszanó elejét egy ellenkormányzással. Azt még esetleg észrevette, hogy kicsit megropogtatta az ABS a lába alatt a fékpedált, de például az elektronikus fékerőelosztó működéséről fogalma sem volt.
Látni a youtube-on is jópár videót az ESP-tesztekről, hirtelen kikerülő manőverekről, hogy borul-e a kocsi, vagy nem. Hogy keresztbe csúszik-e irányíthatatlanul, vagy nem. Gondolom, aki nyáron fölöslegesnek érzi az ESP-t, télen meg kikapcsolja, még soha nem látott az út szélén ácsorgó őzet, vagy vaddisznót... Vagy hirtelen cikkcakkban eléjekanyarodó, lámpával és egyéb biztonsági felszerelésekkel nem foglalkozó Biciklis Jóska bácsit...
Tehát szerintem fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!